Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@03:51:02 GMT

اجرای برنامه 150 ساله زیارت قرآن سعید آباد در روز عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۲۸۴۳

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین صفری اظهار کرد: قرآن سعیدآباد یکی از با ارزش‌ترین آثار تاریخی ایران اسلامی به حساب می‌آید که مربوط به قرن اول یا دوم هجری قمری است.
وی در ادامه افزود: مراسم زیارت قرآن سعید آباد قدمتی بیش از 150 ساله دارد و این قرآن را در روزهای عاشورا، بیست و هشتم ماه صفر و بیست و یکم ماه مبارک رمضان به روستای سعیدآباد لنجان می‌آورند و مردم از روستا‌ها و شهرهای مختلف برای زیارت آن به این روستا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان اضافه کرد: مردم روستای سعیدآباد اعتقاد خاصى به این قرآن دارند زیرا آثار و برکات زیادى را برای این روستا و مردم آن به همراه داشته و به برکت آن مردم روستاى سعید‌آباد اُنس ویژه‌اى با قرآن کریم دارند.
حسین صفری ادامه داد: قرآن سعیدآباد شامل جزء سوم قرآن کریم بوده که به خط کوفی بر روی پوست آهو تحریر شده و حواشی آن نیز با طلا به تذهیب درآمده که این قرآن منتسب به خط مبارک حضرت علی (ع) است.
وی در ادامه افزود: همچنین در قالب طرح بصیرت عاشورایی ظهر روز عاشورا ویژه برنامه سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) با حضور هیئت های مذهبی و دسته جات عزاداری در جوار حرم مطهر امامزاده شاه خراسان، امامزاده ابراهیم(ع) ورنامخواست و امامزاده احمد(ع) زاینده رود به همراه مداحی ذاکران اهل بیت(ع) سخنرانی و اقامه نماز ظهر روز عاشورا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: ایکنا

کلیدواژه: روز عاشورا عاشورا لنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست خبری عوامل سریال  تلویزیونی «نون خ ۵» که ظهر امروز در اداره کل روابط عمومی سیما برگزار شد، مهدی فرجی تهیه‌کننده این مجموعه در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره ماجرای شکایت حسین صفامنش از سعید آقاخانی به خاطر استفاده بی‌اجازه از یکی از قطعاتش در این مجموعه پرسیده بود، پاسخ داد.

 پیش از این حسین صفامنش نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در یکی از قسمت‌های سریال «نون خ» اعتراض کرد و اعلام کرد به دنبال  پیگیری  قضایی و شکایت از سعید آقاخانی کارگردان این سریال است.

ویدئوی پاسخ فرجی را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ