Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۳۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می‌شوند، اظهار داشت: طبق آمار، با خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان، مدارس استان حداکثر ۱۰۰۰ نفر ورودی دارد.

وی با بیان اینکه مدیران آموزش و پرورش استان، وعده داده‌اند که این کمبود ۲۴۰۰ نفری، مدارس را با مشکلی مواجه نکند افزود: آموزش و پرورش استان با ۵ راه حل این کمبود را مدیریت کرده و اول مهرماه تمامی مدارس فعالیت خود را بدون مشکل آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی از ادامه فعالیت و تعطیل نشدن مدارس با کمترین دانش آموز در استان خبر داد و گفت: اکنون در ۱۳۵ مدرسه با حداقل ظرفیت دانش آموز، معلمان و مدارس فعال هستند.

وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی گذشته پر افتخار انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: ایام عاشورا هم می‌تواند در تبیین این فرهنگ نقش برجسته‌ای داشته باشد.

خدابخش، ساماندهی ۸ هزار مدرسه، ۴۰ هزار معلم و ۶۸۰ هزار دانش آموز برای روز بازگشایی مدارس را کار بزرگی دانست و خاطر نشان کرد: مقدمات بازگشایی باید بدون مشکل فراهم شود.

وی اضافه کرد: بهبود وضعیتِ شاخصِ قبولی دانش آموزان استان در کنکور مورد ارزیابی قرار گیرد، ضمن اینکه اثر بخشی مدارس تیزهوشان، دولتی و غیرانتفاعی هم باید بررسی شود تا نواقص موجود بر مسیر آموزش و پرورش را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی، در پایان، موفقیت دانش آموزان استان در حوزه نانو را قابل تقدیر دانست و با اشاره به اینکه این حوزه از علم، معمولا بعد از دوره لیسانس مورد توجه است، ولی موفقیت دانش آموزان در نانوفناوری به عنوای علم "های‌تِک" جای تعجب دارد تصریح کرد: این دانش آموزان سرمایه ملی هستند و باید چنین نیرو‌های نخبه را شناسایی و تقویت کنیم تا برای ایران افتخار بیافرینند.

 

انتهای پیام/ی

 

کمبود 2400 معلم در استان آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی