Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@13:07:32 GMT

درگیری طالبان و داعش ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۳۰۲۴

درگیری طالبان و داعش ادامه دارد

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارش سه ماهه خود به شورای امنیت این سازمان درباره افغانستان ضمن «شکننده» خواندن وضعیت امنیتی این کشور تصریح کرد که تلفات غیرنظامیان در افغانستان نیز کاهش نیافته است.

وی با استناد به گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» نیز گفت که از 15 می تا 15 آگوست سال جاری میلادی بیش از 5 هزار و 800 رویداد امنیتی به ثبت رسیده است که کاهش 10 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال 2017 را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گوترش ادامه داد که 67 درصد از رویدادهای امنیتی در مناطق جنوبی و جنوب افغانستان رخ داده است و درگیری‌های مسلحانه 61 درصد از مجموع این رخدادها را تشکیل می‌دهد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تصریح کرد که در زمان تهیه این گزارش هیچ تغییری در میزان کنترل دولت و طالبان بوجود نیامده است.وی با اشاره به ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نیز گفت: احزاب سیاسی بر ایجاد اصلاحات در نظام انتخاباتی این کشور تاکید دارند و شماری از جریان‌های نظامی نیز تهدید کرده‌اند تا در صورت پذیرفته نشدن درخواست خود انتخابات را تحریم کنند.

گوترش درباره حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز اظهار داشت: گروه داعش توانسته تا حضور خود را در مناطق شرقی افغانستان حفظ کند؛ این گروه مسئولیت دستکم 8 حمله انتحاری را در ننگرهار، دو حمله در کابل و یک حمله دیگر در گردیز را به عهده گرفت.

وی افزود که داعش همچنان به جنگ علیه طالبان در مناطق شرقی ادامه داده است و درگیری‌های شدیدی بین دو طرف در ولایت‌های کنر و ننگرهار نیز گزارش شده است.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم