Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@10:49:56 GMT

واکنش چین به حضور نظامی ژاپن در دریای جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۳۳۴۱

ساعت24- چین با انتشار بیانیه ای به حضور نظامی ژاپن و رزمایش نیروی دریایی این کشور در دریای جنوبی اعتراض کرد.

وزارت خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای از قول گنگ شوانگ سخنگوی این وزارتخانه آورده است که تحرکاتی از این دست برای منطقه خطرناک است.

بیانیه می افزاید که دولت چین از دیگر طرف ها می خواهد دست به چنین اقداماتی نزنند چون باعث ناامنی و به خطر افتادن صلح و ثبات در منطقه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه چین از فعالیت های پکن در دریای جنوبی دفاع کرده و آن را مطابق با حراست از آزادی کشتیرانی در این منطقه خوانده است.
برای نخستین بار یک فروند زیردریایی ارتش ژاپن بنا به گزارشی که تارنمای وزارت دفاع این کشور منتشر کرده در یک هفته گذشته در دریای جنوبی چین، رزمایش برگزار کرده است.

چین بارها به ژاپن هشدار داده بود که نباید در امور دریای جنوبی که مساله ای مربوط به حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است مداخله کرده و به دنبال افزایش حضور نظامی در این منطقه باشد.

رزمایشی که نیروی دریایی ارتش ژاپن در دریای جنوبی چین برگزار کرده است از دیدگاه پکن حرکتی در مسیر توسعه نظامی گری این کشور برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم محسوب می شود.

زیردریایی کوروشیو ارتش ژاپن در کنار یک ناو حامل بالگرد نیروی دریایی این کشور در این روزها در منطقه دست به تمرینات نظامی زده و چین نیز نسبت به حضور بیگانگان در این منطقه هشدار داده است.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود آورده است که بیگانگان باید از این منطقه دور بمانند و اگر قرار است موضوعات مورد منازعه حل و فصل شود باید بین کشورهای مربوط به منطقه مورد گفت و گو قرار گیرد.

ماه گذشته میلادی نیز کشتی انگلیسی اچ ام اس آلبیون سلطنتی این کشور به جزایر مورد منازعه تحت حاکمیت چین در دریای جنوبی نزدیک شد که هشدار جدی پکن را برای بریتانیا به دنبال داشت.

انتظار می رود زیردریایی ژاپنی که در روزهای گذشته در این دریا دست به رزمایش زده است امروز سه شنبه در بندری در ویتنام که درگیر منازعات ارضی دریای جنوبی با چین است پهلو بگیرد.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران

چند روز پیش خبرگزاری انصاف نیوز نوشت: معین چند بار به ایران آمده است که یک مورد آن برای مراسم درگذشت مادرش بود. البته این رفت و آمد‌ها در سکوت کامل خبری انجام شده است.

حالا بهمن بابازاده در صفحه شخصی خود اینطور نوشته است: یکی از اعضای خانواده «معین»، در متنی که مورد تایید «نصرالله معین»، که بصورت اختصاصی در اختیار من قرار داده، ضمن تکذیب اخبار رفت و آمد «معین» به ایران در این سالها، جزییاتی از آخرین روز‌های حضور این خواننده در زادگاهش را بازگو کرد.

در این متن آمده: «آقای «معین» آخرین بار سال ۱۳۶۰ ایران بود و پس از خروج قانونی از کشور، هرگز به ایران برنگشت. ایشان پاسپورت و شناسنامه ایرانی دارند ولی هرگز از آن روز به بعد به کشور بازنگشته اند. اخبار و گزارش‌های مختلفی این روز‌ها با مقاصد مختلف در ایران منتشر میشود که هرگز صحت نداشته و ندارد و آقای معین هیچ درخواست یا پیشنهادی به مجموعه، واسطه یا نهادی ارائه نداده اند. از تکرار بی اندازه این گزارش‌های اشتباه و دروغ گلایه دارند و پس از کنسرت دُبی (۲۳ فروردین) در صورت تکرار این گزارشات دروغ، رسما اظهارنظر خواهند کرد.»

tags # معین سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی سومین همایش اقتصادی کشورهای ساحلی
  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه
  • واکنش معین به خبر حضور پنهانی‌اش در ایران
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • ریکاردو در واکنش به احتمال اخراجش از ردبول: وحشت‌زده نیستم