Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حوالی ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافری تهران ـ کرمان با یک دستگاه تانگر حمل سوخت در محور کاشان در نزدیکی دو راهی بادرود، ۲۱ تن از مسافران جان خود را از دست داده و ۲۱ تن دیگر مصدوم شدند.

در گزارشات اولیه پلیس راه در مرحله اول اعلام شد در اثر بی احتیاطی راننده اتوبوس و برخورد آن با تانکر حمل سوخت از پشت، اتوبوس از مسیر اصلی خود منحرف شده و به باند مقابل پرت شده است که در اثر این اتفاق اتوبوس دچار آتش سوزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در گزارش دوم آمده که کامیون حامل سوخت انحراف به چپ داشته و در طول مسیر با یکدیگر برخورد پهلو به پهلو داشته اند.

دو حادثه مشابه در کمتر از دو ماه/ سنندج ۱۳ کشته؛ کاشان ۲۱ تن

در اتفاق مشابهی که ۲۰ تیر ماه امسال در نزدیکی پایانه مسافربری سنندج رخ داد، در اثر برخورد یک دستگاه تانکر حامل قیر با یک دستگاه اتوبوس که در کنار خیابان در حال پیاده کردن مسافران بود، ۱۳ تن از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که علت آن حادثه بی احتیاطی راننده کامیون حامل تانکر قیر ترانزیتی عراق اعلام شد.

رئیس کانون شرکت های مسافری: راننده اتوبوس درگذشت شاگرد راننده مفقود شد

رضا خادمی زاده رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت حادثه امروز گفت: ساعاتی قبل با مالک اتوبوس صحبت می کردم در اثر این حادثه راننده اتوبوس درگذشته است ولی اسم شاگرد راننده نه در لیست مصدومان قرار دارد و نه در لیست متوفیان که به نظر می رسد مفقود شده است.

وی ادامه داد: پلیس می گوید تا ساعت ۱۴ امروز گزارش نهایی را تهیه خواهد کرد. با این حال از اتوبوس جز خاکستر چیزی باقی نمانده است.

خادمی زاده تصریح کرد: در گزارشات اولیه دو عامل برآورد شده برخی از مسافرانی که مصدوم شده اند می گویند راننده اتوبوس خواب آلود بوده و به همین دلیل از پشت به کامیون تانکر سوخت برخورد کرده است. برخی از مسافران هم می گویند کامیون حامل تانکر سوخت انحراف به چپ داشته که در نتیجه دو وسیله نقلیه سنگین از پهلو با یکدیگر برخورد کرده اند.

احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است

وی یادآور شد: بر اساس اظهارات برخی مسافرانی که در حادثه دیشب مصدوم شده اند، اتوبوس از پشت به کامیون برخورد کرده و احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس به دلیل داشتن سرعت بالا به باند مقابل منحرف شده؟ گفت: با توجه به اینکه سامانه سپهتن در اتوبوس ها نصب است، رانندگان نمی توانند حتی یک کیلومتر بر ساعت از سرعت مشخص شده برای هر مسیر تخطی کنند که با توجه به اینکه مسیر حرکت اتوبوس در زمان تصادف، «آزادراه» بوده است، حداکثر سرعت آن ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

عقب اتوبوس پس از برخورد با کامیون بلند شد

وی ادامه داد: با این حال پشت اتوبوس پس از برخورد جلوی آن با پشت کامیون سوختی، بلند شده و به باند مقابل منتقل شده و سپس دچار آتش سوزی شده است.

کد خبر 4406606

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای سانحه اتوبوس سانحه تصادف بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت گمرک ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی تحریم اقتصادی ایران ایالات متحده آمریکا دلار روسیه بورس تولید نفت محمد شریعتمداری ترخیص کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از کشته و زخمی شدن یک زن و شوهر در تصادف جاده‌ای در محور زرند رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری زرند، مرتضی بخشی با بیان اینکه حادثه برخورد کامیون با وانت در ساعت ۱۲ و ۱۴ دقیقه امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت به این سازمان اعلام و نیروهای امداد و نجات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: در این حادثه یک دستگاه کامیون با وانت مزدا برخورد داشته که متاسفانه سرنشین وانت در این حادثه جان باخته است.

وی با اعلام اینکه نیروهای این سازمان، سرنشین را از داخل خودرو به خارج منتقل و بعد از تأیید فوت وی توسط اورژانس به سردخانه منتقل شد, افزود: در این حادثه راننده خودرو دچار مصدومیت شده بود که توسط نیروهای اورژانس به مرکز درمانی منتقل شده و علت حادثه توسط پلیس راه در حال بررسی است.

کد خبر 749535

دیگر خبرها

  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • ۱۰ مصدوم در حادثه رانندگی محور یزد-طبس
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)