Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه، ترکیه را به تلاش برای انتقال تروریست‌ها به عفرین، متهم کرد. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ بین الملل آسیای غربی ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی Rudaw، صالح مسلم، رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) اعلام کرد: ترکیه در مورد پرونده ادلب بسیار حساس شده و می‌خواهد اهداف خود را دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاستمدار کرد سوری در ادامه افزود: ترکیه به دنبال آن است تا گروه‌های تروریستی را از شهر ادلب، به شهر کردنشین عفرین منتقل کند.

صالح مسلم همچنین افزود: اگر قرار باشد در مناطق شمال سوریه، حمله‌ای از سوی ترکیه، علیه کردها آغاز شود چنین چیزی بدون هماهنگی روسیه نخواهد بود.

گفتنی است نیروهای مسلح کُرد وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه پیشتر اعلام کرده بودند اگر دولت بشار اسد، اجازه دهد که نیروهای وابسته ‏به ترکیه بیرون رانده شده و شهر عفرین پس از آزادسازی به کردها واگذار شود، آنها نیز در عملیات حمله به ادلب، شرکت خواهند کرد. اما پس از آنکه متوجه شدند دمشق چنین قولی به آنها نمی‌دهد، رسماً اعلام کردند که در هرگونه عملیات احتمالی در ادلب، مشارکت نخواهند کرد.

علاوه بر این آنها اجازه ندادند که انتخابات شوراهای سوریه در مناطق تحت کنترل کردها برگزار شود و این مسئله موجب آن شد که روابط بین کردها و دولت مرکزی سوریه تیره‌تر شود.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اِدلب آخرین تحولات سوریه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه آخرین تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جمال صالح زاده بعد از ظهر امروز جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری به شادگان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که این مبلغ می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

وی به ریل گذاری شهرستان شادگان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شورای اداری این شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان به صورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

صالح زاده بیان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که می‌طلبد این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیری شود.

فرماندار شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و… به بهره برداری رسیده بود،

وی گفت: از مهمترین پروژه‌های به جا مانده در شادگان تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود که با دستور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

کد خبر 6089183

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»