Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: با ارجاع طرح شکایت توسط چند نفر از شهروندان شیرازی با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان فارس قرار گرفت.

وی با اشاره به جزئیات این سرقت‌های اینترنتی، ادامه داد: شیوه این باند به این صورت بود که کاربر با نصب یک برنامه با موضوع پرداخت مبلغ یک هزار تومان به درگاه جعلی سایت هدایت و به محض ورود اطلاعات، همه مشخصات حسابش سرقت و از اطلاعات آن‌ها برای برداشت‌های غیر مجاز استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی تصریح کرد: سرانجام با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و بدست آوردن سرنخ‌هایی از سرقت، کارشناسان پلیس فتا، هر ۵ نفر از اعضای این باند هک سایبری را شناسایی و در یک عملیات منسجم و هماهنگ آن‌ها را دستگیر کردند.

سردار گودرزی بیان کرد: این سارقان در بازجویی‌های فنی و تخصصی، اعتراف کردند که در فضای مجازی اقدام به سرقت ۵ هزار حساب بانکی و برداشت غیر مجاز ۲۰ میلیارد ریال از حساب شهروندان کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به اینکه متهمان پس از سرقت اطلاعات بانکی اقدام به خرید بلیط چارتر هواپیما، تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی می‌کردند، از شهروندان خواست که از ثبت نام در شبکه‌های اجتماعی که هویت سازنده آن مجهول است خودداری کرده و اطلاعات شخصی و مهم خود را تنها در سایت‌های معتبر ثبت کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های پلیسی و یا شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۳۹۱۵ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ن

دستگیری هکر‌های میلیاردی در شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند

به گزارش تابناک، سردار احمد نگهبان روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: در پی گزارش چند فقره سرقت خودروهای پراید در سطح شهر و ادامه دار شدن سرقت ها، پرونده ویژه‌ای در اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی مشهد تشکیل شد.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های میدانی متهمان به صورت حرفه ای در قالب یک باند سه نفره با استفاده از خودروهای سرقتی در ساعات پایانی شب با پرسه زنی در خیابان های خلوت و شناسایی خودروهای پراید بدون تجهیزات ایمنی آن ها را سرقت می کردند.

جنشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو سه عضو این باند را شناسایی و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی در دو اقدام ضربتی و غافلگیرانه آنها را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان در شهرک سیدی مشهد یک دستگاه سواری پراید، تعدادی زیادی وسایل مسروقه شامل آچارآلات، سه عدد جک، پنج دستگاه باند، چهار دستگاه ضبط و پخش، ۲ عدد چادر مسافرتی، پنج دستگاه تلفن همراه، یک کیسه خواب، سه عدد زیرانداز مسافرتی، یک باربند، چهار حلقه لاستیک زاپاس و یک جفت کفش اسکیت و غیره کشف شد.

نگهبان گفت: متهمان در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بودند اما در ادامه تحقیقات در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به سرقت پنج دستگاه سواری پراید و ۳۵ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان