Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب،  به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما، این مستند که  در سال ۱۳۸۱ تولید شده است، اولین مستند درباره آرامگاه انبیای الهی در ایران است. «پیامبران سرزمین ما»  به معرفی و نمایش آرامگاه ده تن از انبیای الهی با         نام‌های قیدار، دانیال، حجی، یوشع، سلام، سلوم، سهولی، القیا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. می‌پردازد. تیم مستندساز، برای تهیه این فیلم به شهرهای شوش (مقبره دانیال نبی)، تخت فولاد اصفهان(یوشی نبی)، همدان و تویسرکان (حیقوق نبی و حجی نبی)، ساوه (شموییل نبی)، قزوین( پیامبران سلام، سلوم، سهولی و القیا) و شهر خدابنده استان زنجان (قیدار نبی) سفر داشته‌اند.
تصویربردار این مستند سعیدرضا پیرکه و صدابردار حسین مهدوی بوده و تدوین آن نیز برعهده مازیار میری بوده است. این اثر با داشتن جاذبه‌های بصری خاص و منحصر به فرد در طی ۱۶ سال که از تولیدش گذشته است، پیوسته مورد استقبال و توجه دین پژوهان و نواندیشان بوده است.
نسخه انگلیسی «پیامبران سرزمین ما» آماده و در چند کشور دیگر نیز به نمایش درآمد است. همچنین نسخه عربی آن در حال آماده شدن است. این فیلم امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۲۴ دقیقه بر روی آنتن کانال اردوی شبکه سحر می‌رود.
زمزمه عزاداری در کانال اردو
برنامه «صدای کربلا»، ویژه پخش در ماه محرم به شعرهای آیینی و ریتم عزاداری در هندوستان پرداخته و در هر قسمت، یک یا چند نفر از شعرا و مدیحه سرایان هندی در کنار مجری در استودیو حضور یافته و شعرها و مدیحه‌های خود را به اجرا می‌گذارند. 
«صدای کربلا» به تهیه کنندگی داود اسکندری در ۳۰ قسمت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه ای تهیه شده و از ماه محرم بر روی آنتن کانال اردو رفته است. این برنامه، هر روز در ساعت ۱۶:۲۰ بر روی آنتن می‌رود و پخش آن تا پایان ماه محرم ادامه دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه مستند «با قید محرمانگی» ساخته مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی که در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن در آلمان شرکت کرده بود، جایزه ویژه هیأت داوران را کسب کرد.

«با قید محرمانگی» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت برابر با ششم ماه می در جشنواره اوبرهاوزن نمایش داده شد و در مراسم پایانی، هیأت داوران جایزه ویژه خود را به این فیلم اهدا کرد. این جایزه از سوی وزارت فرهنگ این کشور به فیلم‌های متفاوت ارایه شده در جشنواره، داده می‌شود.

این فیلم کوتاه مستند از میان شش هزار فیلم به بخش اصلی جشنواره راه یافت و در رقابت با ۵۰ فیلم در بخش اصلی توانست این جایزه را بگیرد.

کد خبر 6099601

دیگر خبرها

  • محرم فقط یکروز آرزوی باخت سپاهان را دارد!
  • اعتراض دانشجویان به تعطیلی ۲۳ ماهه مسجد دانشگاه شریف
  • روش تربیتی معلم‌ها پیامبرگونه و محبت‌محور است
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • دانش، معنویت و مهارت، لازمه معلم نمونه است
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد