Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روسیه، اسرائیل را مسوول سرنگونی هواپیمای نظامی خود در غرب سوریه دانست.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که یک فروند هواپیمای نظامی ترابری این کشور با شلیک اشتباهی پدافند هوایی ارتش سوریه سرنگون شده است.

به گزارش عصرایران، این هواپیمای ترابری نظامی ارتش روسیه (ایل 20 ) که تلاش می کرد در غرب سوریه فرود آید با شلیک موشک های اس 200 سوریه روبه رو شد و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه گفته است که جنگنده های اسرائیلی با سوء استفاده از هواپیمای روسی و استفاده پوششی از این هواپیما، به سوریه حمله کردند. پدافند ارتش سوریه که تلاش می کرد جنگنده های اسرائیلی را مورد هدف قرار بدهد، به اشتباه هواپیمای روس را سرنگون کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفته است 4 جنگنده اسرائیل از نوع اف 16 به مراکزی در نزدیکی شهر لاذقیه حمله کردند. جنگنده های اسرائیلی از سمت دریای مدیترانه به سمت لاذقیه سوریه در ارتفاع پایین پرواز و به صورت عامدانه کشتی ها و هواپیماهای مستقر در آن منطقه را با خطر روبه رو کردند.

جنگنده های اسرائیلی همچنین بمب های خود را در نزدیکی منطقه محل استقرار کشتی جنگی فرانسه و بسیار نزدیک به هواپیمای ایل 20 روسیه شلیک کردند. هواپیمای روس در حال آمادگی برای فرود در سوریه بود.

وزارت دفاع روسیه گفته است که خلبانان اسرائیلی از هواپیمای روس به صورت پوششی استفاده کردند و باعث شدند این هواپیما در معرض شلیک پدافند ارتش سوریه قرار بگیرد زیرا حجم ایل 20 به مراتب بزرگتر از اف 16 است و به همین دلیل موشک اس 200 سوریه به هواپیمای روس اصابت کرد.

احضار سفیر اسرائیل در مسکو

وزارت خارجه روسیه، سفیر اسرائیل در مسکو را احضار کرد.

دلیل این اقدام، نقش اصلی اسرائیل در سرنگونی جنگنده روس توسط پدافند سوریه است. جنگنده های اسرائیلی از پوشش هواپیمای روس برای حمله به سوریه استفاده کردند و باعث شدند هواپیمای روس مورد هدف پدافند ارتش سوریه قرار بگیرد.

اسرائیل هم در مقابل، ایران، دولت سوریه و حزب الله لبنان را مسوول حادثه برای هواپیمای روس معرفی کرد.

وزیر دفاع روسیه هم در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی، اقدام اسرائیل در استفاده پوششی از هواپیمای روس را اقدامی غیرمسوولانه دانست که منجر به حادثه برای این هواپیما و کشته شدن همه سرنشینان آن شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسرائیل سوریه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر اسرائیل : روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به درخواست دیپلمات صهیونیست از مسکو برای محکوم کردن پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ منفی داد.

به گزارش ایسنا، سیمونا هالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه پس از پاسخ مشروع ایران در شامگاه شنبه به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مواضع و مردم کشورمان در سوریه از مسکو خواست تا اقدام ایران را محکوم کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به این درخواست سفیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که «اسرائیل حملات اوکراین به روسیه را محکوم نکرده است.»

روابط عمومی کل سپاه پاسداران ایران بامداد امروز (یک‌شنبه) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

دقایقی پس از آغاز عملیات گسترده ایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند. بایدن در اظهارات خود از نتانیاهو خواسته است به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد
  • سفیر اسرائیل : روسیه حمله ایران را محکوم کند / مسکو: تل آویو حملات اوکراین به خاک ما را محکوم نکرد
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • گاف تازه سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو درباره پاسخ ایران
  • تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل ترس از ایران
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • فیلم/شلیک موشک توسط جنگنده اسرائیلی برای رهگیری پهپاد ایرانی
  • پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟/ انتظارهای تهران از مسکو در صورت جنگ با اسرائیل چه خواهد بود؟