Web Analytics Made Easy - Statcounter

استعفای آیت‌الله جنتی از ریاست ستاد امر به معروف، احتمال تعلق دو مرحله‌ای یارانه به احزاب، استقبال قاسمی از توافق سوچی در مورد ادلب، FATF‌ بهانه‌های دشمن را می‌گیرد، ممنوعیت صادرات هفت قلم کالا از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، استعفای آیت‌الله جنتی از ریاست ستاد امر به معروف، احتمال تعلق دو مرحله‌ای یارانه به احزاب، استقبال قاسمی از توافق سوچی در مورد ادلب، FATF‌ بهانه‌های دشمن را می‌گیرد، ممنوعیت صادرات هفت قلم کالا  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله جنتی از ریاست ستاد امر به معروف ­ استعفا داده بود

دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: با عنایت به اینکه ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر با یکی از ائمه جمعه است، حضرت آیت الله جنتی مطابق با قانون همزمان با استعفا از امامت جمعه تهران از ریاست این ستاد نیز استعفا دادند و جایگزین ایشان نیز تعیین و منصوب شده است.

نخست وزیر جدید عراق درک مناسبی از همکاری مشترک با ایران دارد

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص گرایش‌های سیاسی عبدالمهدی، نخست وزیر جدید عراق گفت: امروز شاهد هستیم که مجلس عراق در انتخاب رییس مجلس و نخست وزیر افرادی را انتخاب کرده که درک درستی از همکاری مشترک بین ایران و عراق دارند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای عبدالمهدی درک درستی از کشور جمهوری اسلامی ایران در روابطی که قبل از این با ما داشته از خود نشان داده است، افزود: مسئولان ما نیز شناخت مناسبی از او به عنوان کسی که هم از نظر اعتقادی به ایران نزدیک است و هم در محور مقاومت حضور فعال داشته، دارند و ما این انتخاب را مبارک می دانیم.

منصوری آرانی با بیان اینکه ما به انتخاب مردم عراق احترام می گذاریم، خاطرنشان کرد: در همین رابطه ایران همواره به انتخابات مردم این کشور احترام گذاشته و خوشحالیم که عراق در شرایط امنی قرار گرفته که مجلس آن می تواند ارکان اساسی حکومت را انتخاب کند و من فکر می کنم این انتخاب ها یک پیام روشنی برای منطقه و دنیا داشت که پیوندهای ایران و عراق پیوند مثبت و نگرش ملت این دو کشور عمیق است و مردم عراق با این انتخاب ها توطئه کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه در عراق را از میان بردند.

 

روحانی با سخنرانی در سازمان ملل صدای حق طلبی ایران را به گوش جهانیان برساند

«محمدجواد جمالی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر حضور رییس جمهور در نشست عمومی سازمان ملل گفت: از سال گذشته که آقای روحانی در نشست عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد تا امسال اتفاقات بسیار مهمی در سطح بین المللی افتاده است و مهمترین آن خروج ترامپ از برجام بوده است.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتقال سفارتخانه آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و همچنین اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مسایلی است که ایجاب می کند آقای روحانی در مقر سازمان ملل حضور پیدا کند و راجع به این مسایل روشنگری کند.

جمالی تصریح کرد: تحولات منطقه ای و بحث های یمن، عراق، سوریه و بحرین نیز می طلبد که رییس جمهور ایران با حضور در این نشست صدای حق طلبی مسلمانان را به گوش جهانیان برساند.

احتمال تعلق دو مرحله‌ای یارانه به احزاب مورد تأیید وزارت کشور

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری در مورد آخرین آمار احزاب تطبیق یافته با قانون جدید احزاب و اختصاص یارانه به این گروه گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات تاکنون قریب به 52 حزب با قوانین جدید احزاب خود را تطبیق دادند و قرار شده است با توافق کمیسیون ماده 10 وزارت کشور و خانه احزاب یارانه به شکل مساوی میان احزاب تقسیم شود.

 

استقبال قاسمی از توافق سوچی در مورد ادلب سوریه

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از توافق به دست آمده میان دو کشور ترکیه و روسیه در نشست سوچی در خصوص وضعیت خاص ادلب که در پی اجلاس سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران صورت گرفت اظهار داشت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست ها در سوریه است که می‌تواند از طریق مساعدت های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انساندوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: توقف هرگونه خشونت و خونریزی در عین پاکسازی منطقه از تروریسم مستقر در این نقطه از اساسی ترین و اصولی ترین ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

جلسه شورای امنیت در مورد ایران نیست/دیدارم با کری دعوای زرگری آمریکایی‌هاست/FATF‌ بهانه‌های دشمن را می‌گیرد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه اقدامات وزارت امور خارجه در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: فرهنگ ایثار و مقاومت ملت ایران و بی توجهی جامعه بین الملل به آنچه که ادعا می کنند و همچنین مقاومت ملت ایران و دیپلماسی متکی بر مقاومت در هشت سال دفاع مقدس توانست جامعه بین المللی را قانع کند.

وی با بیان اینکه آثاری که امروز در معرض دید عموم در وزارت امور خارجه قرار گرفته قسمت کوچکی از صدها هزار سند است که نشان می دهد چگونه مردم ایران توانستند در برابر همه کشورها مقاومت کنند، افزود: این آثار نشان می دهد که جامعه بین المللی چگونه نسبت به حمله صدام به ایران و اشغال خاک ایران و گزارش های متعددی که از حملات متعدد صدام به مراکز انسانی ایران انجام می شد (جنگ شهرها) بی توجهی کرد و نسبت به استفاده صدام از سلاح های شیمیایی جامعه بین المللی بی توجه بود و امروز شما اسناد این اقدامات را می بینید و گزارش های متعددی که دبیر کل سازمان ملل به شورای امنیت ارایه کرد که صدام علیه ملت ایران از سلاح های شیمیایی استفاده می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اظهار اینکه یک سکوت مرگباری آن زمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد حاکم بود و برای چند سال تا پایان جنگ این شورا یک بار حاضر نشد صدام را برای استفاده از سلاح های شیمیایی محکوم کند، یادآور شد: نهایتا دیدید که همین مقاومت صفحه سومی هم باز کرد که آن اعلام تجاوز عراق علیه مردم ایران توسط دبیر کل سازمان ملل متحد بود و نشان دادیم دنیا و سازمان ملل متحد به حرف هایی که می زنند، اعتقادی ندارند و نشان دادیم با مقاومت مردم و دیپلماسی مبتنی بر مردم و دیپلماسی ای که گرانیگاه آن اعتماد مردم به خودمان است می شود نهایتا ثمره سیاسی را هم گرفت و سازمان ملل ناگزیر شود اعتراف کند که صدام حسین جنگ را آغاز کرده است.

 

حوزه مداحی به سمتی پیش می رود که به دین آسیب وارد می کند

«طیبه سیاوشی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برخی مداحی های غیرمعقول در شب های عزاداری گفت: خود حوزه مداحی در حال حاضر به سمتی می رود که به نوعی به دین آسیب وارد می کند، مباحثی که در برخی مداحی ها مطرح می شود، مستند نیست و فقط برای اینکه احساسات مردم را تحریک کند، مطرح می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین (ع) باید عزاداری عقلایی و همراه با تامل باشد، گفت: درست است در ماندگاری حماسه عاشورا و قیام امام حسین (ع) احساسات نیز نقش دارند ولی بحث تامل و تفکر در باب این قیام است که باعث شده است این قیام چنین تاثیرگذاری را بر روی دین داشته باشد.

 

ممنوعیت صادرات هفت قلم کالا با هدف تنظیم بازار

در پی تنش ها و تلاطم های پی در پی در اقتصاد کشور که با جهش قیمت دلار آغاز شد گمرک جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت صادرات 7 قلم کالا را اعلام کرد که هدف از این اقدام برای حمایت از تولید محصولات کشاورزی و جلوگیری از افزایش قیمت و ثبات در بازار کشور بیان می شود. در میان این کالاها، مرغ زنده، گوشت و شکر هم به چشم می خورد.

ایران در جریان تفاهمات سوچی بوده است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه اقدامات وزارت امور خارجه در دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: ایران از نشست سوچی و تفاهامات بین روسیه و ترکیه درباره ادلب استقبال می کند.

وی با بیان اینکه نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب درسوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست ها در سوریه است، افزود: این تفاهمات می تواند از طریق مساعدت های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انسان دوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: توقف هرگونه خشونت و خونریزی در عین پاکسازی منطقه از تروریسم مستقر در این نقطه از اساسی ترین و اصولی ترین ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. امیدواریم نتایج اجلاس سوچی بتواند در چارچوب روند مثبت و موفق آستانه و در ادامه مسیر اجلاس اخیر تهران و تلاش های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران، هر چه سریعتر به حل و فصل مصائب مردم سوریه و تسریع در پاکسازی این کشور از حضور نیروهای خشونت گرا با رعایت جنبه های انسانی، نقش موثری داشته باشد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عزاداری محرم عزاداری امام حسین ع شیرخوارگان حسینی هفته دفاع مقدس عزاداری روزنامه های ورزشی محرم حسینی تعزیه خوانی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم