Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:10:34 GMT

مرمت مسجد تاریخی "میرزا علی اکبر" در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۶۷۱

مرمت مسجد تاریخی 'میرزا علی اکبر' در اردبیل

کریم لطفی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در بازدید از مسجد تاریخی میرزا علی اکبر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت ساماندهی آثار تاریخی در استان در نیمه نخست امسال بخشی از مرمت مسجد تاریخی "میرزا علی اکبر" در اردبیل به اتمام رسیده و در این زمینه انجام مستمر مرمت و نگهداری یک اولویت اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که هم‌اکنون ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های تاریخی اردبیل به طور مستمر استفاده می‌شود بیان کرد: بی‌شک توجه به این مسئله برای احیا و حفظ آثار تاریخی یک اولویت بسیار مهم است و در این زمینه سعی و تلاش ما بر این است که با مشارکت گروه‌های مردمی آن طور که لازم است عمل کنیم.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: یکی دیگر از اهدافی که این مجموعه آن را دنبال می‌کند استفاده از مشارکت عمومی در راستای حفظ و صیانت از بناها و آثار تاریخی است که این مسئله نیز در حال حاضر برای ما حائز اهمیت است و درصدد فرهنگ‌سازی مناسب در این حوزه هستیم.

لطفی تصریح کرد: هم‌اکنون مرمت آثار تاریخی متناسب با تامین اعتبارات پیش می‌رود که به همین منظور اجرای پروژه‌ها را به صورت فازبندی در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به این شکل در کم‌ترین زمان ممکن پروسه‌های اجرایی پروژه‌ها را به اتمام رسانده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی از رونق گردشگری سلامت و جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار کرد: توسعه این حوزه با جلب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و در نظر گرفتن ظرفیت‌های ملموس و ناملموس استان در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بتوانیم معماری‌های شاخص استان را به جایگاه شایسته و قابل قبول برسانیم.

انتهای پیام/ ع

مرمت آثار تاریخی در اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی بخش خصوصی گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا حیدری بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟