Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:41:57 GMT

قیام امام حسین(ع) یک حرکت عملی در راستای اصلاح امت است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۷۹۸

قیام امام حسین(ع) یک حرکت عملی در راستای اصلاح امت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر سه شنبه در سخنرانی حرم مطهر رضوی که به مناسبت ماه محرم انجام شد اظهارکرد: بسیاری گمان می‌کنند امام حسین(ع) می‌خواست یزید را امر به معروف و نهی از منکر کند، اما در حقیقت جامعه هدف سید الشهدا(ع) یزید نبود بلکه حضرت اصلاح امت اسلامی را خواستار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:حقیقت قیام امام حسین(ع) تغییر اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه بود که یک  ببا جریان فاسد حاکم و مصداق نهی از منکر بود، لذا این قیام را نمی توان یک قیام مسلحانه دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) تغییر ماهیت اسلام و دور شدن جامعه اسلامی از آرمان‌های بلندی بود که پیامبر(ص) آن‌ها را به ارمغان آورده بودند.قیام امام حسین(ع) یک حرکت عملی در راستای اصلاح امت است، حضرت سید الشهدا(ع) با این حرکت انقلابی خواستار ایستادگی امت در برابر حاکمان ظالم شدند. 

علم الهدی خاطرنشان کرد:قیام سید الشهدا(ع) قیام مسلحانه نبود بلکه قیام برای امر به‌ معروف و نهی ‌از منکر بودو اگر ایشان می خواستند قیام مسلحانه داشته باشند کمک نخبگان سیاسی قبول می‌کردند یا از جریان‌های قدرتمند نظامی کمک می گرفتند.

کد خبر 4406962

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی حرم امام رضا ع ماه محرم ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد شهرکرد گرگان مراسم عزاداری شیراز مجلس شورای اسلامی بیرجند سانحه تصادف خرم آباد احتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

اجتماع مردمی وعده صادق سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه از ساعت ۱۹ در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود در این مراسم حسین طاهری مداحی خواهد کرد.

کد خبر 6079477 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن
  • قیام موشک‌ها
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها