Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-23@12:10:01 GMT

دشمن زمانه ات را بشناس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۸۰۴

تلاش‌های هدفمند دشمن، بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز جامعه ما و آدرس غلط دادن در باره منشا این مشکلات و راه حل آن است. به گزارش جنوب نیوز؛ «مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: 

مبحث دشمن شناسی را می توان به سطوح مبانی، راهبردی، تاکتیکی(تکنیک) و مصداقی تقسیم کرد و هر سطح را به تفصیل مورد بحث و گفت و شنود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مجال میخواهم فقط به یکی از مصادیق روز اقدامات دشمن بپردازم.مصداقی که ریشه در مبانی رفتار دشمن دارد و کاملا" مبتنی بر راهبردهای او تعیین و دنبال می شود.
تردیدی نیست که امروز جامعه ما با مشکلات ملموس اقتصادی و معیشتی روبروست و فارغ از آمارها و نمودارها، گرانی و تورم ،کاهش ارزش پول ملی و افزایش فاصله طبقاتی را به وضوح مشاهده و کاملا" درک و لمس می کند.
در مواجهه با این واقعیت تلخ، رفتار دشمن چگونه است؟بی تفاوت، منفعل یا کاملا" فعال و کنشگر؟
مشاهده عملکرد و مواضع دولتمردان نظام سلطه، رسانه های وابسته به جبهه دشمن و امتداد این جبهه در داخل کشور واقعیت دیگری را در کنار این واقعیت تلخ نمایان می سازد و آن برنامه ریزی و تلاش بی وقفه برای حداکثر بهره برداری از این شرایط است.
دشمن در باره این مصداق مشخص چه می کند؟
نخستین رفتار دشمن در این باره، دمیدن در این مساله و بزرگ‌نمایی آن است.
همه ما تفاوت احساس(ادراک) و واقعیت را می‌دانیم و در موارد متعدد آنرا بکار می بریم.
امنیت و احساس امنیت، فقر و احساس فقر، فساد و ادراک از فساد و دهها مورد دیگر لزوم تفکیک واقعیت و احساس یا ادراک از آن واقعیت را روشن می کنند.
این تفاوت گاهی به نفع واقعیت و گاهی به نفع احساس تغییر می‌کند و عوامل متعددی در این مساله دخالت دارند.
در باره واقعیت مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود، برنامه دشمن، تشدید این فاصله به نفع احساس از این واقعیت است.
اما اقدام دشمن در این موضوع خاص به عملیات روانی و مدیریت ادراک محدود نمی شود.دشمن با استفاده از عوامل نفوذی خود در به هم زدن بازار و تشدید شرایط نیز فعال است؛این دومین اقدام دشمن در مقطع کنونی است.
کمیاب یا نایاب و در نتیجه گران شدن برخی کالاها و اقلام مانند پوشک و مواد شوینده در مواقع خاص که موجب عصبانی شدن مردم می شود از جمله اقدامات واقعی و مکمل عملیات روانی است که حداقل باید نسبت به آن مشکوک بود!
سومین تلاش دشمن را می توان در تحریک و تهییج مردم به واکنش های میدانی مشاهده کرد.
دی ماه سال گذشته و تیرماه سال جاری شاهد تحرکاتی از این نوع بودیم که هر چند با هوشیاری مردم و واکنش های به موقع و هوشمند سیستم های امنیتی و انتظامی خنثی شد لیکن نباید نسبت به آن غفلت کرد و آنرا تمام شده دانست.
چهارمین و آخرین تلاش هدفمند دشمن در این زمینه که می‌خواهم به آن اشاره کنم، آدرس غلط دادن در باره منشا این مشکلات و راه حل آن است.
در شرایطی که مردم با یک مشکل واقعی ، ملموس و فراگیر درگیر هستند، معرفی کردن یک نهاد یا یک مقام به عنوان مقصر و همچنین ارائه راه حل غلط می تواند بسیار مخرب باشد.
دشمن امروز تلاش می کند مقصر وضعیت کنونی را رهبری نظام معرفی کند و راه حل را هم در بیرون مرزها و صرفا" مرتبط با سیاست خارجی نظام جستجو نماید.
اظهارات مقامات رسمی آمریکا و رژیم صهیونیستی، محورهای کاری رسانه های بیگانه و متأسفانه مواضع برخی دلبستگان و احیانا" وابستگان داخلی به بیگانگان، پر است از چنین القائاتی!
توزیع نابخردانه سکه، تصمیمات غلط در باره ارز، سوءاستفاده ها در ماجرای ثبت سفارش خودرو و تلفن همراه، سرگردانی نقدینگی افسانه ای و بدهی های سرسام آور بانکی و دهها مورد ریز و درشت دیگر چه ربطی به رهبری و سیاست خارجی نظام دارد؟
اندکی تامل و دقت و پرسشگری خردمندانه در آنچه دشمن یا رسانه های وابسته به صراحت می گویند، یا توسط کانال ها و گرو ه های نامعتبر مجازی تولید و توزیع می شود و یا امتداد داخلی جبهه بیگانه مدعی می شود کافی است تا رفتار دشمن در این موضوع مبتلابه را به درستی بشناسیم و در برابر آن واکنش صحیح و به هنگام داشته باشیم./ صراط نیوز


منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!

آقای خاص می‌گوید در منچستریونایتد به اندازه کافی به او وقت ندادند.

طرفداری | ژوزه مورینیو معتقد است منچستریونایتد به اندازه کافی به او زمان نداد.

ژوزه مورینیو حد فاصل سال‌های 2016 تا 2018 روی نیمکت منچستریونایتد نشست و توانست در اولین فصل خود به 3 جام از جمله لیگ اروپا دست پیدا کند. اما اوضاع در ادامه، خصوصاً در فصل سوم برای آقای خاص خوب پیش نرفت و او سرانجام در دسامبر 2018 به دلیل کسب نتایج ضعیف از هدایت شیاطین سرخ برکنار شد. مورینیو هنگام سرمربی‌گری منچستریونایتد، چندین بار به ضعف ساختاری این تیم اشاره کرده بود و حضور برخی از افراد و بازیکنان را از عوامل پسرفت قرمزهای منچستر نامید.

مورینیو که به تازگی پای میز گفت‌وگو با نشریه تلگراف انگلیس نشسته، معتقد است مدیران منچستریونایتد به اندازه‌ اریک تن هاخ از او حمایت نکردند و زمان کافی برای ساخت یک تیم یک‌دست را ندادند. سرمربی پرتغالی در این خصوص گفت:

چیزی که تن هاگ در دوران حضورش در منچستریونایتد دارد را من نداشتم. آن سطح از حمایت و اعتماد را نداشتم. مهلتی که به تن‌هاخ دادند، به من داده نشد. به همین دلیل با ناراحتی آنجا را ترک کردم، چرا که احساس می‌کردم در ابتدای مسیر هستم. در برخی مواقع احساس می‌کردم که اگر به من اعتماد می‌کردند و به تجربه من ایمان داشتند، همه چیز می‌توانست متفاوت باشد. هنوز چند بازیکن در تیم حضور دارند که من پنج یا شش سال پیش آن‌ها را نمی‌خواستم. به نظرم این بازیکنان تا حدودی نمادی از چیزی هستند که من آن را بهترین رفتار حرفه‌ای برای باشگاهی با چنین ابعادی نمی‌دانم. با این حال، من وظیفه‌ام را در آن باشگاه به بهترین نحو انجام دادم. زمان همیشه حقیقت را آشکار می‌کند. من آرزوی موفقیت برای منچستریونایتد دارم.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • «وعده صادق» به معنای پیروزی ایران در برابر دشمن صهیونیستی است
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • سعدی؛ از روحانیِ زمانه خود تا شاعری در زمانه ما که باید تدینش اثبات شود!
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • جزئیات چگونگی اجرای طرح فیرپلی مالی باشگاه‌ها با اصلاح آیین نامه/تاکید چند باره وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال
  • در این محله با قمه و قداره به شاه حمله شد
  • کشف جمجمه بزرگ‌ترین شکارچی تاریخ