Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:48:52 GMT

تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۸۲۱

تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید 28 هزار ماهیان زینتی با کیفیت مشتری پسند بین المللی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، فعالیت یک کارگاه تولید ماهیان زینتی گرم آبی (اسکار) از سال گذشته در این استان دلیل اصلی افزایش تولید محصول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برگزاری کارگاه های آموزشی بهبود تولید برای بهره برداران و شروع صادرات محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس از دیگر دلایل افزایش تولید و ایجاد انگیزه در بین بهره برداران بوده است.
غریب، پرورش بیش از 300 هزار قطعه ماهی زینتی در 7 مزرعه پرورش ماهی در این استان را یادآور شد و گفت: با تجهیز و راه اندازی مزرعه پرورش ماهی زینتی گرم آبی در روستای خوی بخش لاران شهرستان شهرکرد، میزان تولید و تنوع ماهی زینتی استان افزایش یافته است.
وی ماهیان زینتی تولیدی استان را شامل؛ گونه های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار دانست و اظهار داشت: تولید ماهیان زینتی استان در دولت تدبیر و امید رونق گرفته است.
غریب افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.
وی نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی استان را عمده مشکلات بهره برداران عنوان کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای منطقه، امکان صادرات بخش بیشتری از ماهیان زینتی مرغوب و بازارپسند استان ممکن می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود، سالانه با تولید بیش از 24 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون حدود 100 نفر در شهرستانهای بروجن ، فارسان و شهرکرد در زمینه تولید و پرورش ماهیان زینتی فعالیت می کنند.
6199/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهادكشاورزي ماهي زينتي عملكرد شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری