Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از رام الله ؛ نیروهای پلیس و امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی حمله و شمار زیادی از جوانان را بازداشت کردند. نظامیان صهیونیست همچنین شماری از نمازگزاران را با ضرب و جرح متفرق کردند. اشغالگران در صحن مسجد الاقصی، زنان و مردان نمازگزار را به شدت سرکوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



مصاحبه ها:

1- احمد الطیبی عضو عرب کنست رژیم صهیونیستی 
2-زن فلسطینی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي فلسطين نمازگزاران مسجدالاقصي بازداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، مقامات رژیم صهیونیستی به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، دست به یک خودکُشی ناخواسته زدند و طی بیش از نیم‌سال چند شکست راهبردی را متحمل شدند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات نظامی ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و امروز (سه‌شنبه) وارد دویستمین روز خود شده است؛ اما ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش ناکام مانده است.

تصمیم مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و تحولات ناشی از آن در منطقه با چهار اشتباه راهبردی توسط آن‌ها همراه بوده است.

نخستین شکست راهبردی رژیم صهیونیستی عدم پیش‌بینی و اطلاع از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و به دنبال آن اشتباه اطلاعاتی درباره توان نظامی گروه‌های مقاومت بود که روزبه‌روز و با طولانی‌شدن جنگ بیشتر از قبل نمایان شد.

طی ۲۰۰ روز جنگ و به‌رغم تمامی حملات غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه و شهادت بیش از ۳۴ هزار نفر، اما ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند و به همین دلیل بود که روز دوشنبه «آحارون هالیوا» رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم اشغالگر «امان» تصمیم گرفت پس از ۳۸ سال حضور در ارتش، استعفای خود را به‌خاطر شکست هفت اکتبر اعلام کند.

صهیونیست‌ها در حالی رؤیای «پساجنگ» در غزه و توهم «نابودی» حماس را در سر می‌پروراندند که به‌رغم گذشت ۲۰۰ روز از جنایت در غزه مقاومت همچنان باقدرت در حال ضربه‌زدن به ارتش رژیم اشغالگر است و هر روز تلفات سنگینی به آن وارد می‌کند و گروه‌های مقاومت نیز حملات موشکی و راکتی را از مناطقی که اشغالگران مدعی تسلط بر آن هستند، به اراضی اشغالی انجام می‌دهند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد.

دومین شکست راهبردی رژیم صهیونیستی نیز پس از آن صورت گرفت که به‌رغم هشدار‌های گروه‌های مقاومت، اما مقامات تل‌آویو تصمیم به ورود زمینی به نوار غزه گرفتند.

صهیونیست‌ها با اتخاذ این تصمیم در تحلیل عملیات زمینی دچار اشتباه شدند؛ چراکه گمان می‌کردند می‌توانند به‌راحتی وارد نوار غزه شده و در مدت کوتاهی فرماندهان مقاومت را ترور کرده و در نهایت کار غزه را یکسره کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از ورود زمینی به نوار غزه نه‌تن‌ها موفق به دستیابی به این هدف نشد، بلکه حتی نتوانست یک اسیر خود را خارج از توافق تبادل اسرا آزاد کند و حتی چند اسیر آن نیز در حملات خود این رژیم کشته شدند و همین مسئله امروز موجب خشم خانواده‌های اسرا نسبت به تصمیم‌گیرندگان در تل‌آویو شده است تا جایی که خواستار سرنگونی کابینه هستند.
سومین شکست راهبردی رژیم صهیونیستی طی نیم‌سال گذشته زمانی رقم خورد که اشغالگران در تحلیل و تصمیمی اشتباه اقدام به هدف قراردادن سفارت ایران در دمشق و نیرو‌های مستشاری ایران در سوریه کردند.

رژیم صهیونیستی که به دلایل مختلف از جمله بحران‌های تشدید شده اقتصادی و سیاسی داخلی، شکست در مقابل مقاومت، ناکامی در دستیابی به اهداف توهمی جنگ در غزه و ضربات سنگین محور مقاومت به آن در نقطه ضعف قرار گرفته بود، در تقلا برای دستاوردسازی گام برداشت تا با استفاده از آن به‌عنوان خوراک رسانه‌ای، وجهه فروپاشیده بین‌المللی و داخلی خود را بازیابد، اما این اقدام آن نیز نتیجه عکس داشته و شکست راهبردی دیگری را برای آن رقم زد.

صهیونیست‌ها درصدد تلافی ناکامی‌هایشان برآمده و هرازچندگاهی اقدام به حملات تروریستی در عراق، سوریه و لبنان کرده‌اند تا به گمان خودشان شکست‌های سنگین‌شان را جبران کرده و بحران رژیم اشغالگر را صادر کنند.

صهیونیست‌ها ۱۳ فروردین ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار دادند که منجر به شهادت مستشاران نظامی ارشد ایران از جمله سرداران «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» شد.

این حمله و در پی آن اشتباه درباره حجم پاسخ ایران نیز چهارمین شکست راهبردی و مهمی بود که صهیونیست‌ها از ابتدای عملیات طوفان الاقصی متحمل آن شدند.

روابط عمومی کل سپاه بامداد روز یکشنبه (۲۶ فروردین) در اطلاعیه‌ای از پاسخ نیروی هوا فضای سپاه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، از حمله و اصابت موفق ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

صهیونیست‌ها که گمان می‌کردند ایران قادر به پاسخ به آن‌ها نیست و یا پاسخ آن محدود خواهد بود، اما با عملیات «وعده صادق» متوجه اشتباه خود شدند؛ چراکه این پاسخ تنبیهی بی‌سابقه علاوه بر تخریب مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله پایگاه اطلاعاتی در منطقه «جبل الشیخ» و پایگاه هوایی «نواتیم»، زلزله‌ای را در داخل رژیم اشغالگر به وجود آورد و پیام‌های متعددی به این رژیم و سپس جامعه جهانی مخابره کرد.

روزنامه مصری «الیوم السابع» در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی نوشت: نخستین پیامی که توسط موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی به اسرائیل منتقل شد، این بود که «دوباره تهران را امتحان نکنید و خطوط قرمز را زیر پا نگذارید؛ چراکه زرادخانه ایران موفق شد حتی با وجود جدیدترین سامانه‌های پدافندی مانند گنبد آهنین به تل‌آویو نفوذ کند.»

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق در جهان بی نظیر بود
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|آتش‌سوزی در شهرک صهیونیست به دنبال حمله موشکی/ هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • طوفان الاقصی| مقام سازمان ملل: زمان پایان اشغالگری فرا رسیده است
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس