Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@03:06:15 GMT

همت بسیجیان فارس در آبرسانی به روستای بگدانه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۴۹۴۴

همت بسیجیان فارس در آبرسانی به روستای بگدانه

گروه جهادی شهدای بگدانه سپاه عشایر فارس چشمه آب شرب و آشامیدنی ۲۳۰ خانوار روستای بگدانه را لایرروبی کردند. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه عشایر استان فارس، گروه جهادی شهدای بگدانه سپاه عشایر فارس باتوجه به خشکسالی‌های پی درپی در سال‌های گذشته و کمبود آب شرب در روستا و همچنین شور شدن آب رودخانه که محل تامین آب لوله‌کشی روستا است به همت جوانان متعهد و دلسوز، چشمه آب شیرین را که در منطقه صعب‌العبور واقع شده است لایروبی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد کرمی مسئول گروه جهادی شهدای روستای بگدانه که تحت نظر حوزه قدس کهمره سرخی سپاه عشایر فارس فعالیت می‌کند در این زمینه گفت: گروه جهادی شهدای روستای بگدانه به همت جوانان دلسوز روستا در سال گذشته در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تشکیل شده که این گروه هر ساله در راستای طرح محرومیت‌زدایی و خدمات‌رسانی فعالیت‌های را انجام می‌دهد.

وی افزود: گروه جهادی شهدای روستای بگدانه به صورت خودجوش با همکاری شورای اسلامی، دهیار و بزرگان این روستا همچنین به مدت 5 روز فعالیت خود را در ساخت مسجد جابربن عبدالله انصاری در زمینی به مساحت 600 مترمربع شروع کرده و تا مرحله دیوار چینی در دو طبقه پیشرفت داشته است.

به گزارش تسنیم این روستا در 60 کیلومتری شیراز با 230 خانوار و جمعیتی بالغ بر1200 نفر قرار دارد. خبرگزاری تسنیم پیش از این در تاریخ 20 و 21 و 30 تیرماه در قالب خبر و گزارش به بیان مشکلات مردم این روستا پرداخته بود.

عزیزالله اسدی رئیس شورای این روستا در آن تاریخ گفته بود که اهالی روستا در این چند سال با نبود آب آشامیدنی و شوری آب رودخانه روستا دست و پنجه نرم می‌کنند و نه تنها دو محصول انار و برنج این روستا که روزگاری مردم از این طریق امرار معاش می‌کردند از بین رفته بلکه مردم آب آشامیدنی نیز ندارند.

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی