Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@09:07:21 GMT

۵G چه فرقی با ۴G دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۰۷۶

۵G چه فرقی با ۴G دارد؟

  درحالی‌که استاندارد‌های ۵ جی همچنان درحال‌توسعه و تکامل است، کره‌ای‌ها اولین شبکه تجاری ۵ جی را در المپیک زمستانی تست زدند و چینی‌ها و آمریکایی‌ها از چند ماه آینده فاز اول را به بهره برداری می‌رسانند.

به گزارش خبرآنلاین، ۵ جی نسل پنجم ارتباطات بی‌سیم محسوب شده که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد و ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۴ جی است و سرعت آن می‌تواند تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درحالی‌که ۴ جی سیگنال تعریف‌شده را از یک ایستگاه به همه جهت‌ها می‌فرستد، ۵ جی ارتباطات ابزار-به-ابزار را تعریف کرده و با نصب ایستگاه‌های کوچک ارسال سیگنال را به‌صورت متمرکز دنبال می‌کند.

تصویر زیر فرق این دو را به‌خوبی نشان می‌دهد:  

هوآوی چین ۵۰ قرارداد درزمینهٔ توسعه ۵ جی بسته و نوکیا و اریکسون نیز قرارداد میلیارد دلاری با تی موبایل آمریکا و ... برای توسعه ۵ جی بسته‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: 5 جی اینترنت نسل جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ کلثوم همتی رئیس امور پیمان های این شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: مؤثرترین مشخصه در تسریع و اجرای به موقع قراردادها، ضوابط و مقررات حاکم بر آن هاست؛ در سال گذشته، ۵ جلسه بازنگری پیمانها (۶۰ نفر ساعت) توسط کمیته بازنگری انجام و تعداد یک تیپ پیمان تهیه، تصویب و منعقد شد.

همتی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۳ تعدیل و اضافه کاری پیمان های اجرایی و ۱۲ تعدیل حقوق و دستمزد مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محاسبه و به نمایندگان کارفرما ارسال شد.

رئیس امور پیمان های شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۵ قرارداد جاری (خدماتی) و ۴۳ قرارداد عمرانی (اجرایی) منعقد شده است، گفت: روش‌های اجرایی مدون معمولاً فعالیت‌هایی را شرح می‌دهند که مربوط به امور مختلف است درحالی‌که دستورالعمل‌های کاری عموماً مربوط به کارهایی است که برای انجام یک وظیفه صورت می‌گیرد.

همتی در ادامه گفت: ساختار تدوین روش اجرایی، باید به‌صورت متن، نمودارهای گردش کار، جداول یا ترکیبی از آن‌ها و یا هر روش دیگری که متناسب با نیازهای سازمان باشد؛ در همین راستا ۵ روش اجرایی تهیه و تخصیص کد ایزو انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903118

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • پنج نشانه‌ای که شاید وجود موجودات فرازمینی را ثابت کند
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند