Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه امروز گفت قیمت بالای 70 و 80 دلار برای نفت موقتی است و بیشتر به علت تحریم‌هاست. وی افزود قیمت های بلند مدت در حدود 50 دلار در هر بشکه خواهد بود.

وی ادامه دارد قیمت 50 دلار در هر بشکه بر اساس برآوردهای تحلیلگران و شرکت‌های نفتی است.

نوآک ادامه داد: «وضعیت کنونی یعنی در رابطه با افزایش قیمت به 70 تا 80 دلار در هر بشکه بیشتر به ریسک‌های بالقوه ناشی از تحریم‌ها و عرضه کمتر ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی مشخص نکرد که کدام تحریم‌ها را مدنظر دارد اما تاجران نفتی در مورد احتمال تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تاثیر دسترسی به نفت خام تا پایان سال نگران هستند.

نوآک هفته گذشته گفته بود بازارهای جهانی نفت به علت موضوعات ژئوپلتیکی و کاهش تولید در مناطقی همچنان شکننده است و روسیه آماده است تا تولید نفت را افزایش دهد.

روسیه روزانه حدود 11.21 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که نزدیک به بالاترین رقم پیش از فروپاشی شوروی است اما نوآک هشدار داد تولید می‌تواند به شدت طی چند سال کاهش یابد اگر دولت نتواند اقداماتی برای افزایش آن اعلام کند.

این مقام روس پیش‌بینی کرد تولید نفت روسیه در سال 2018 در مجموع به 553 میلیون تن (11.105 میلیون بشکه در روز) افزایش یابد که از 547 میلیون تن در سال 2017 بیشتر است و میزان تولید این کشور در سال 2021 به اوج 570 میلیون تن خواهد رسید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد

سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس این بخشنامه، حقوق ورودی گوشی‌های بالای 600 دلار در رویه تجاری معادل 15 درصد و برای سایر رویه ها معادل 30 درصد تعیین شد.

اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که بند (6) ماده (1) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه 1402، اصلاح شود.

بر این اساس حقوق ورودی گوشی‌های همراه حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بالای 600 دلار 15 درصد و برای سایر رویه ها به مأخذ دو برابر یعنی 30 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • تاثیر قیمت جدید دلار بر بازار مصالح ساختمانی 1403
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • روسیه دستور کاهش تولید نفت را صادر کرد