Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@16:34:38 GMT

زنجیرزنان خشن حق ورود به بین الحرمین را ندارند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۱۷۵

زنجیرزنان خشن حق ورود به بین الحرمین را ندارند

عتبات حسینی و عباسی با کمک نیروهای امنیتی برای نخستین بار مانع از ورود هیات های زنجیرزنی خشن (زنجیرهای تیغ دار) به محوطه حرم های مطهر امام حسین (ع) و اباالفضل العباس (ع) شدند.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار است که از ورود این گونه افراد که تحت عنوان عزاداری دست به اعمال بسیار خشونت آمیز می زنند و بدنشان را زخمی می کنند، به منطقه بین الحرمین در کربلا جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این اقدام جدید، جلوگیری از ایجاد خوراک تبلیغاتی برای گروههایی اعلام شده است که از یکسو این کارها را بعنوان آزادی مذهبی تشویق و از سوی دیگر و توسط عوامل خود، آن را مصداق چهره خشن اسلام و تشیع معرفی می کنند.

گفتنی است در سال های اخیر و روندی رو به گسترش برخی هیات ها با نام رسمی 'تطبیر' (قمه زنی) و 'زنجیل السکین' (زنجیر تیغ دار) فعال شده اند که از جمله در صبح عاشورا در محوطه بین الحرمین اقدام به این گونه اعمال خشونت آمیز می کنند.

این اقدام عتبات حسینی و عباسی در جلوگیری از ورود این گروهها به اطراف حرم های مطهر مورد استقبال زائران و اهالی کربلا قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بین الحرمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست

معاون خدمات شهری شهردار کربلا در جریان سفر به اصفهان با مشاهده کلاغی که با گرفتن لیوان یکبار مصرف به نوک خود روی سطل زباله نشسته بود، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصفهان، شهری است که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی آن هست!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هیئت عراقی شامل علی یحیی‌عبد، معاون خدمات شهری شهردار کربلا همراه با برخی مسئولان این شهر زیارتی در هفته فرهنگی اصفهان مهمان نصف جهان بودند.

معاون خدمات شهری شهردار کربلا هنگام قدم زدن نزدیک میدان امام (ره) بود که صحنه جالبی نظر او را جلب کرد؛ او با مشاهده کلاغی که با گرفتن لیوان یکبار مصرف به نوک خود روی سطل زباله نشسته بود، عکس می‌گیرد و آن را فضای مجازی از جمله فیسبوک به اشتراک می‌گذارند.

یحیی‌عبد در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: اصفهان، شهری است که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی آن هست!

نخست‌وزیر عراق این پست معاون شهردار کربلا را لایک کرد.

کد خبر 750364

دیگر خبرها

  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • خبر خوب| شهری که پرنده‌ها هم حواسشون به تمیزی هست