Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@09:02:49 GMT

(تصاویر) تصاویری از کودکی و نوجوانی جان اف کندی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۱۷۷

(تصاویر) تصاویری از کودکی و نوجوانی جان اف کندی

فرارو- جان فیتزجرالد کندی سی و پنجمین رییس جمهور ایالات متحده آمریکا در ۲۹ مه ۱۹۱۷ در خانواده‌ای پر نفوز به دنیا آمد و دوران کودکی و جوانی‌اش در رفاه سپری شد. پدرش سیاستمدار و سفیر آمریکا در کشور‌های مختلف از جمله انگلیس بود. جان اف کندی  در مدارس خصوصی و سرانجام در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد.   او در طول جنگ جهانی دوم در اقیانوس آرام ناوبان بود و به خاطر شجاعت در نجات جان سربازانش مدال گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان اف کندی پس از دوران سربازی فعالیت‌های خود را در حزب دمکرات آمریکا آغاز کرد و به عنوان نماینده در کنگره و مجلس سنای این کشور حضور داشت. او در سال ۱۹۶۰ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا شد و در روز ۲۰ ژانویه ۱۹۶۱ نیز به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد. کندی هنگام آغاز ریاست جمهوری ۴۳ سال داشت و از این رو جوان‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست پیش از او این عنوان از آن تئودور روزولت بود.   از اتفاقات مهمی که در دوران ریاست جمهوری او افتاد می‌توان به تهاجم ناموفق به خلیج خوک‌ها، بحران موشکی کوبا، ساخته شدن دیوار برلین، آغاز مسابقه فضایی، اولین اتفاقات جنگ ویتنام و جنبش حقوق مدنی آمریکا اشاره کرد. کندی رکورد‌های دیگری نیز دارد. او تنها کاتولیک رومی است که به ریاست جمهوری رسیده، آخرین رئیس‌جمهوری که در طول دوره‌اش به قتل رسید، آخرین کاندید حزب دموکرات از شمال آمریکا که به ریاست جمهوری رسید و آخرین کسی که هنگام انتخاب شدن عضو مجلس سنا بود.   کندی در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در سن ۴۶ سالگی به قتل رسید. قتل او یکی از اتفاقات مهم تاریخ آمریکا است، زیرا این قتل باعث مطرح شدن و به نوعی محبوبیت بیشتر او در آمریکا شد. حدود یک میلیون نفر در تشییع جنازه حضور داشتند و مردم سراسر جهان این رویداد را از طریق رسانه‌ها دنبال کردند.   تصاویر زیر  بخشی از عکس‌هایی است که کتابخانه و موزه جان اف کندی به صورت آنلاین در دسترس مخاطبانش قرار داده است. این عکس‌ها خانواده کندی را از تولد او تا اوایل دهه 1950 را به نمایش می‌گذارند   رز فیتزجرالد، که در سال 1908 با جوزف کندی، پدر جان، در قلعه ویندسور انگلستان ازدواج کرد جان فیتزجرالد، پدر رز، با دخترش در ایرلند شمالی، سال 1909 رز فیتزجرالد با یک مرد ناشناس در کولون، پاناما، مه 1913 رز کندی با پسرانش جوزف و جان در ماساچوست، حدود 1917 جوزف کندی و جان کندی در ماساچوست، حدود 1918 پدر جان کندی و فرزندانش، ماساچوست، حدود 1924 کودکان کندی در ساحل بندر هیوانس، ماساچوست، حدود 1925-1926 بابی، جلوی بالا، ادوارد، چپ عقب و ژان، راست عقب، در حال بازی در برنکسویل، نیویورک، 1934 جان اف کندی و خانواده‌اش در پالم بیچ، دسامبر 1937 خانواده جان اف کندی در استخری در پالم بیچ، دسامبر 1942 جان با دوستان در چارلستون، کارولینای جنوبی، 1942 پرتره خانوادگی کندی در بندر هیوانس، ماساچوست:، از سمت چپ، جان، خواهر جین، پدر و مادر رز و جوزف، خواهر پاتریشیا، برادر بابی، خواهر یونیس، و در پیش زمینه تدی، 1948

 

عکس‌ها: Theguardian

منبع: فرارو

کلیدواژه: جان اف کندی رئیس جمهور آمریکا تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند

وزیر علوم گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم. - اخبار سیاسی -

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، در خصوص جذب نخبگان خارج از کشور که از سوی پروژه کانکت معاونت علمی ریاست جمهوری برای دانشگاه‌های کشور معرفی می‌شوند، گفت: وزارت علوم عضو کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است و ما پیشنهادات خودمان را از این طریق به آنها می‌دهیم و افرادی را که برای دانشگاه‌ها معرفی می‌کنند، تایید کرده و در دانشگاه‌ها جذب می‌کنیم.

فکر مهاجرت از دانشگاه‌ها به مدارس کشیده شده است

 

وی با تاکید بر اینکه برای جذب نخبگان پروژه کانکت با معاونت علمی ریاست جمهوری کاملا هماهنگ هستیم افزود: معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان افراد مورد تایید خود را در هیئت جذب مورد بررسی قرار داده و به ما معرفی می‌کنند.

زلفی گل با اعلام این خبر که بنیاد ملی نخبگان سال گذشته برای 200 نفر ردیف بودجه‌ای خاص از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده بود، گفت: طبق آخرین آماری که دارم از این تعداد، 120 نفر در یک مرحله، موافقت سازمان برنامه و بودجه را گرفته و جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

به گزارش تسنیم، "پلت‌فرم کانکت" از 5 سال قبل، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از جذب و همکاری متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، سخنرانی و کارگاه تخصصی، تأسیس شرکت‌های استارت‌آپ، نظام‌وظیفه تخصصی و جذب هیئت علمی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی