Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@09:01:29 GMT

تحقیقات دانشجویان چینی به کمک کشاورزان آمد+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۳۴۹

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- در یک آزمایش کشور چین فرصتی به دانشجویان رشته تجربی داد تا برای مدتی تجربه زندگی با کشاورزان را داشته باشند. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در یک آزمایش کشور چین فرصتی به دانشجویان رشته تجربی داد تا برای مدتی تجربه زندگی با کشاورزان را داشته باشند. نتایج بدست آمده باورنکردنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجربه باعث شد تا محصولات کشاورزان به شدت افزایش پیدا کند. دانشجویان با استفاده از تحقیقات خود، کشاورزان را نسبت به محصولی که کاشت می‌کردند راهنمایی کردند. در واقع بعد از آنکه دانشجویان خاک و شرایط آب و هوایی منطقه را مورد بررسی قرار می‌دادند، سپس به کشاورزان پیشنهاد می‌دادند چه نوع محصولی را کاشت کنند و همچنین تا چه عمقی می‌توانند زمین را شخم بزنند و چگونه از آفت‌کش‌ها بهترین بهره را ببرند. در ابتدا کشاورزان شک داشتند که آیا می‌توانند به دانش آنان اطمینان کنند یا نه. اما خیلی زود نتیجه گرفتند. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ محصول گندم تا ۲۲ درصد و ذرت ۲۹ درصد رشد داشته است. علاوه بر آن دانشجویان آموخته اند که چگونه تئوری‌های علمی را به واقعیت نزدیک کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چین دانشجو کشاورزان تجربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که  در نهایت به تصویب رسید و در دفترچه های آزمون سراسری اعمال شد. در این میان مسئله مهم این است که آیا زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد دانشجویان فراهم شده اند یا نه؟

کلاس های پزشکی به امکانات زیادی از جمله بیمارستان آموزشی برای یادگیری دانشجویان این رشته نیازمند هستند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در زمینه افزایش ظرفیت اعلام آمادگی کرده و در این راستا گفته بود: در خصوص افزایش ظرفیت ما به تعهد خودمان در این زمینه عمل می‌کنیم و سال گذشته قرار بود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت داشته باشیم، اما ما ۲۷ درصد افزایش دادیم. در واقع ما بیش از تعهدمان عمل کردیم. در این خصوص فصل‌الخطاب چیزی است که شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده است.

در این میان محمد رئیس‌زاده٬ رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصدی ظرفیت پذیرش رشته پزشکی اظهار کرد: درحالی‌که ظرفیت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ۲۵ دانشجو برنامه‌ریزی شده بود، اما ۱۲۵ دانشجوی پزشکی به آن اضافه شده است. همچنین ۲۸۰ دانشجوی پزشکی برای بیمارستانی با ۱۸۰ تخت پذیرش شدند و به همراه یک استاد ۵۰ دانشجو بر بالین بیمار حاضر می‌شوند.

وی ادامه  داد: هنگامی که تعداد دانشجویان بدون فراهم شدن امکانات لازم در مراکز درمانی افزایش یابد، مشخص است که تعداد زیادی از دانشجویان خارج از بالین بیمار قرار می‌گیرند. با این روش آموزش پزشکی دچار عقب‌گرد می‌شود.

رئیس زاده گفت: از دوستانم در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی که شبانه روزی زحمت می‌کشند و با مشکلات فراوانی در حوزه مدیریتی خود روبرو هستند٬ انتظار دارم که تبعات ٬ مشکلات و مسائلی که افزایش ظرفیت بی‌رویه پزشکی کشور در همین یک سال تحصیلی ایجاد کرده است را گزارش دهند.

وی اضافه کرد: می‌خواهم که وضعیت را به مسئولان اعلام و درخواست کنند تا حرف‌های دلسوزان و کارشناسان شنیده شود و در موضوع افزایش ظرفیت پزشکی تجدید نظر عاجل انجام شود.

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی عمدتا با هدف رفع کمبود متخصص در مناطق کم برخوردار و محروم انجام شده است تا سرانجام و نتیجه خوبی داشته باشد و آسیبی به بیماران  وارد نشده و دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی به بهترین نحو ممکن انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • بخش کشاورزی با حد مطلوب فاصله زیادی دارد
  • خسارت میلیاردی سرما به کشاورزان استان همدان
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد