Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@10:49:30 GMT

عقب‌گرد ۷۳۴ واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۴۳۳

به گزارش اکوفارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 27 شهریور ماه 97 با کاهش 734 واحدی به رقم 157 هزار و 337 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 561 واحدی عدد 27 هزار و 118  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 438 واحدی به رقم  168 هزار و 77 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 636 واحدی به رقم 116 هزار و 185 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم هم با کاهش 1004 واحدی عدد  312 هزار و 43 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 21 واحدی بر روی رقم یک هزار و 858 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مپنا با 125 واحد، پتروشیمی مبین با 83 واحد و پتروشیمی فجر با 58 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  تاپیکو با 132واحد،پتروشیمی پارس با 125 واحد و فولاد مبارکه با 110 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 953میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 618 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 205 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی خراسان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری بهمن، پتروشیمی غدیر، ریل سیر کوثر، قند اصفهان، عمران و سازندگی قزوین، ایران دارو، سیمان خوزستان، فرآورده‌های نسوز آذر، صنایع جوشکاب یزد، سازه پویش، داروسازی اکسیر، بیمه البرز، کیسون، سیمان دورود، بیمه میهن، سایپا، ایران‌خودرو، پتروشیمی مارون، قند ثابت خراسان، پتروشیمی فجر، داروسازی ابوریحان، داروپخش، سرمایه‌گذاری شفادارو، پلاسکوکار، کشت و صنعت پیاذر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی دماوند، پتروشیمی مبین، بانک سامان،‌مدیریت انرژی امید تابان هور، عمران و سازندگی استان قزوین،‌پتروشیمی جم، سرمایه‌گذاری شاهد، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، داروسازی اکسیر، بیمه البرز، سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، پتروشیمی زاگرس، بیمه حکمت صبا، صنعتی و شیمیایی رنگین، صنعتی و معدنی شمال شاهرود،‌سرمایه‌گذاری وثوق امین، پاکدیس، شیمیایی دارویی داروپخش، کاشی پارس، سیمان اصفهان، دوده صنعتی پارس، نوسازی و ساختمان تهران، ریل سیر کوثر، تولید تجهیزات سنگین هپکو، بازگشایی شدند.

امروز همچنین اطلاعیه عرضه اولیه ۴۰ میلیون سهم تجارت الکترونیک پارسیان کیش برای عرضه در روز شنبه به روش ثبت سفارش در فرابورس منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۶۹ میلیون سهم سرمایه‌گذاری نیرو به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان با معاملات انتقالی مواجه بود.، همچنین ۴۷ میلیون سهم بانک صادرات ایران به ارزش بیش از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در تجارت الکترونیک پارسیان نیز امروز ۳۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹.۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده معاملات انتقالی را تجربه کرد و اندکی بیش از ۲۶ میلیون سهم صنایع ملی مس ایران به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز ۲۰ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان نیز به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در آستانه تعطیلات تقویمی این هفته در حالی همچنان شاهد معاملاتی پرحجم و گردش نقدینگی مناسب در بازار سهام بود که در اغلب نمادهای معاملاتی فرصت جمع‌آوری سهام برای حقیقی‌ها فراهم شد. هرچند نماگرهای منتخب بورس تهران امروز قرمزپوش به تعطیلات رفتند اما با سبزپوش ماندن شاخص کل هموزن نوید بازاری صعودی را در نخستین روز هفته معاملاتی آینده داد. بازاری که با وجود عرضه‌های مداوم حقوقی‌ها اما همچنان میزبان نقدینگی‌های جدید برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهرها در وضعیت ناسالم قرار ندارد و تعداد ۲۳ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچیک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار ندارد، در حالی که روز گذشته شهر اصفهان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

در همین راستا، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای تبریز با شاخص ۶۹، اصفهان با شاخص ۵۴، کرج با شاخص ۷۱، بوشهر با شاخص ۵۶، تهران با شاخص ۶۰، شهرکرد با شاخص ۵۶، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۶۹، اهواز با شاخص ۶۴، زنجان با شاخص ۷۲، سمنان با شاخص ۶۱، زاهدان با شاخص ۶۸، اراک با شاخص ۶۰ و همدان با شاخص ۵۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته سیزدهم اردیبهشت، شهرهای تبریز، کرج، تهران، مشهد، زنجان، سمنان، زاهدان، قم، کرمان و اراک، در وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

قابل توجه است که امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای ارومیه با شاخص ۱۶، اردبیل با شاخص ۳۲، بیرجند با شاخص ۴۱، زاهدان با شاخص ۴۸، شیراز با شاخص ۳۷، قم با شاخص ۴۶، سنندج با شاخص ۴۲، کرمان با شاخص ۳۸، کرمانشاه با شاخص ۴۴، یاسوج با شاخص ۲۴ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل،، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، اهواز، سنندج، کرمانشاه، یاسوج و همدان، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، قزوین، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز)، هشت شهر بدون داده ثبت شدند، در حالی که روز گذشته یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۰ شهر سالم (زرد)، شمار ۱۰ شهر پاک (سبز) و تعداد ۱۰ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750257

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • پتروشیمی خراسان واحد نمونه ملی شد
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد