Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: با وجود گذشت حدود چهار دهه از دوران دفاع مقدس ولی هنوز بسیاری از مردم و مسوولان دین خود را به نحو مطلوب به این قشر ادا نکرده اند.

به گزارش ایرنا، سلیمان رستمیان روز سه شنبه در کمیته ایثارگران ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این نهاد افزود: تکریم و خدمت رسانی به جامعه ایثارگران از سوی بسیاری از مردم و دستگاه ها در حد شعار و بی کیفیت است بطوریکه این نهاد به تنهایی پاسخگو و خدمت رسان به این قشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از امام جمعه و استاندار ایلام در خدمت رسانی و نگاه مطلوبی که به جامعه ایثارگران دارند، افزود: متاسفانه بیشتر ارگان ها و ادارات بدون درک مشکلات جامعه ایثارگران در زمینه تکریم از این قشر کوتاهی می کنند.
رستمیان با بیان اینکه ایثارگران نقش مهمی در دوران دفاع مقدس و مقاومت مقابل رژیم بعث داشته اند، گفت: با توجه به این روحیه شهادت طلبی و از خودگذشتگی تکریم این قشر وظیفه ای همگانی و ملی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام به برنامه های گرامیداشت این نهاد در گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه ها اجرای طرح پیام آوران ایثار است که در قالب آن 60 ایثارگر در مدارس حضور یافته و به خاطره گویی از دوران دفاع مقدس می پردازند.
رستمیان نواختن رنگ مقاومت و ایثار را از دیگر برنامه های این نهاد عنوان کرد که روز یکشنبه اول مهرماه در تمامی مدارس استان به صدا در می آید.
به گفته وی، همچنین پنجشنبه پنجم مهرماه نیز آیین ویژه میهمانی لاله ها بصورت همزمان در 19 گلزار شهدا و بصورت ویژه با حضور مسوولان استان در گلزار شهدای صالح آباد برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس حدود سه هزار شهید، بیش از 12 هزار جانباز و 334 آزاده تقدیم اسلام کرده که از این تعداد 333 شهید زن و بیش از 450 زن جانبار بین پنج تا 70 درصد هستند.
31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي دفاع مقدس ايلام ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود