Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی فضایی پیشنهادی ترامپ در پنج سال اول ۱۲.۹ میلیارد دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایجاد یک نیروی فضایی به عنوان یکی از نهاد‌های جداگانه ارتش توسط ترامپ پیشنهاد شد که این خبر واکنش چین را برانگیخت. معاون ترامپ ابراز امیدواری کرده است که این طرح برای ۲۰۲۰ نهایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که کاخ سفید در ماه اوت این پیشنهاد را مطرح کرد، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که ایجاد چنین نیرویی میلیارد‌ها دلار هزینه به همراه خواهد داشت، اما رقم دقیقی اعلام نکرد.

اما در یادداشت رییس نیروی هوایی آمریکا به کنگره علاوه بر ذکر رقم تقریبی هزینه ها، اعلام شده است که پنتاگون از کنگره می‌خواهد که اختیارات و هزینه‌های لازم برای تشکیل نیروی فضایی تا ۲۰۲۰ را ارائه دهد.

هدف از تشکیل این نیرو رقابت استرتژیک با چین و روسیه اعلام شده است.

به طور کلی هرگونه تشکیل نیروی فضایی به عنوان یک نیروی جداگانه در ارتش آمریکا نیاز به مجوز کنگره دارد.

دولت ترامپ در نظر دارد که این طرح پیشنهادی را سال آینده میلادی به کنگره ارسال کند.

بر اساس این نامه در اولین سال تشکیل نیروی فضایی ۳.۳ میلیارد دلار هزینه به همراه خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترامپ نیروی فضایی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • کارگر ایرانی ارزان‌ترین نیروی کار منطقه است
  • (عکس) ساعت ترامپ فقط ۹۹ دلار!
  • ساعت ترامپ فقط 99 دلار! (فیلم و عکس)