Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@03:56:51 GMT

عکس/ عزاداری ایام محرم در حسینیه سادات اخوی

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۶۱۷

حسینیه سادات اخوی با قدمت حدود 200 سال یکی از اولین و قدیمی‌ترین تکایای تهران است.

به گزارش مشرق، این حسینیه توسط حاج‌ سید ابراهیم تقوی معروف به «اخوی» در زمان فتحعلی شاه قاجار در محله عودلاجان تهران احداث شد که به مرور زمان به تکیه «سادات اخوی» معروف شده است.پارچه‌های عزای امام حسین(ع) با قدمت 100 ساله که بر دیوارهای حسینیه نقش بسته است، در بدو ورود عزاداران حسینی فرا روی آنان قرار می‌گیرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چادر بزرگی که سقف حسینیه را پوشانده نیز نظر هر عزاداری را به خود جلب می‌کند که توسط سه ستون علم شده است.این  چادرها مزین به تکه دوزی هایی دارای معنا و مفهوم مذهبی از زمان های گذشته است. تکیه سادات اخوی در ایام محرم از ساعت 7 صبح تا ظهر پذیرای عزاداران حسینی است .
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام امام حسین تکیه سادات اخوی حسینیه عکس محرم ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رحیم خاکی در مراسم رونمایی از لوح ثبتی آئین پخت سمنوی سادات این‌باره اظهار کرد: سمنو خوراکی سلامت محور است و با توجه به اینکه پخت این سمنو با سابقه‌ای ۸۰ ساله و در سه نسل خانواده سادات با آیین خاص و معنوی همراه بوده در فهرست میراث ملی از استان البرز به ثبت رسیده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گردشگری خوراک را یکی از سرفصل‌های مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: این سمنو نیز می‌تواند به عنوان یکی از سوغات استان البرز در حوزه خوراک به گردشگران معرفی شود.
او نبود اعتبارات لازم برای ثبت، حفظ و مستندسازی در حوزه میراث ناملموس را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و حفظ هویت یک مرز و بوم را در ارتباط مستقیم با حفظ میراث فرهنگی آن دانست.
داوود محمدی سادات نیز در مورد تاریخچه این آئین در خاندان سادات می‌گوید: آئین پخت سمنوی سادات در روستای قدیم حاجی آباد شهرستان کرج حدود ۸۰ سال پیش آغاز شد.
او افزود: اکنون با وجود اینکه این روستا به جزوی از بافت شهری کرج تبدیل شده، جزو مراسم‌های کهن و سنتی است که توسط خانواده سادات حفظ شده و هر ساله طی مراسم خاصی نذر سمنو به کمک اهالی این روستا طبخ می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش قایقرانان گلستانی برای حضور در تیم ملی
  • معروف‌ترین خواننده جهان و نامزدش به تهران آمدند/ عکس
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • بناهای تاریخی، مُهر تاییدی بر فرهنگ و تمدن ایران زمین
  • حسینیه تسنیم| چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • محله‌ای در تهران که با سیب‌هایش معروف شد
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی