Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبتکر پوشش نذر فرهنگی در اراک گفت: پویش نذر فرهنگی برای چهارمین سال متوالی در روز تاسوعا و عاشورا اقدام به پاکسازی شهر از زباله می‌کند.

میلاد تقوایی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این نذر برای اولین بار در سال 1394 کلید خورد، افزود: در سال 1394 با توجه به استفاده بیش از حد از ظروف یکبارمصرف در توزیع و پخش نذورات در سطح شهر جمع‌آوری این زباله در قالب یک نذر فرهنگی آغاز شد و در ابتدای امر به تنهایی این نذر را اجرایی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش داشتم که از این نذر خدمتی مفید به جامعه شکل گیرد، گفت: با شروع این پویش علاقمندان بسیاری همراه شدند به طوری که در سال 95 تعداد 60 نفر برای جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف از سطح شهر در روز تاسوعا و عاشورا همراه پویش نذر فرهنگی شدند.

تقوایی‌راد با اشاره به اینکه همراهان این پویش در محرم 96 و در ایام شهادت امام‌حسین(ع) به 120 نفر رسید، عنوان کرد: امسال با پیش‌ثبت‌نامی که از علاقمندان صورت گرفته است، حدود 200 نفر برای شرکت در پویش اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص ترویج این نذر فرهنگی و پویش در دیگر نقاط استان و کشور بیان کرد: در سال 95 متوجه توسعه این پویش در نقاط مختلف کشور شدیم، البته جمع‌آوری زباله و ظروف یکبار مصرف از سطح شهر به صورت جسته و گریخته در دیگر نقاط کشور انجام می‌شد، اما این پویش در واقع به صورت نظام‌مند و سازمان‌یافته در جهت جمع‌آوری زباله وارد شد و گسترش آن در دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی و شهرهایی مانند بندرعباس، زاهدان، اندیمشک مایه خرسندی و نشان از اثرگذار بودن این فرهنگ است.

تقوایی‌راد اضافه کرد: طی سه سال گذشته تامین کیسه زباله و دستکش شخصا انجام شد و به دلیل اینکه نذر بود درخواستی برای کمک نیز نداشتیم اما امسال سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با نگاه جدید وارد شده و در قالب تفاهم‌نامه هزینه‌های پویش جهت خرید کیسه زباله را تقبل کرده است و حتی تصمیم بر این است که در قالب یک اقدام نمادین هزینه زباله‌های جمع‌آوری شده را پرداخت کند و پویش نیز مبلغ دریافتی را در کار خیر هزینه خواهد کرد.

وی گفت: سال‌های گذشته تیم همراه این پویش از خیابان دکتر حسابی تا میدان شورا را پاکسازی می‌کرد، اما امسال تصمیم بر گسترش کار است و حتی 5 ایستگاه در مسجد سیدها، میدان قرآن، خیابان فوتبال، چهارراه دکتر حسابی و جنب مصلی ایجاد شده که در کنار عضوگیری مجازی برای شرکت در این پویش به صورت حضوری نیز جذب عضو انجام می‌شود.

تقوایی‌راد با اشاره به اینکه در روز تاسوعا و عاشورا اعضا در یکی از ایستگاه‌ها، تجمع و سپس برای پاکسازی شهر تقسیم می‌شود، بیان کرد: اعضا دارای آی‌دی کارت هستند، تعدادی از اعضا نیز دارای کاور مخصوص هستند که به دلیل عدم تمکن مالی لازم و عدم پیش‌بینی مبنی بر همراهی زیاد با پویش امکان تهیه کاور برای تمامی افراد نیست به همین دلیل از برچسب و کارت برای شناسایی آنها استفاده می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زباله منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان امامزاده شیخان که در مسیر ارتباطی ۱۳ روستای کوهستانی گردشگری دهنه محمدآباد کتول قرار دارد سالها با مشکل جمع آوری و حمل زباله مواجه بود و سرانجام با پیگیری رسانه ملی و کارگروه سلامت مشکل جمع آوری و حمل و دفع زباله در این منطقه برطرف شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با مشارکت دوستداران محیط زیست و دانش آموزان ؛ منطقه زیارتی امامزاده شیخان از زباله پاکسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • جمع آوری زباله های رها شده درطبعیت از سوی دانش آموزان
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • طرح پویش؛ از بین‌برنده شکاف دانشگاه و صنعت
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک