Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا روز سه شنبه به چين هشدار داد: در صورتي که آمريکايي ها هدف تمهيدات تجاري غيرمنصفانه چيني ها قرار گيرند، پکن با اقدام تلافي جويانه اقتصادي سريع واشنگتن روبه رو خواهد شد.

به گزارش عصر سه شنبه ايرنا، وي در صفحه توييتر خود نوشت: چين علنا اعلام کرده که به طور فعال در تلاش است بر انتخابات ما با حمله به کشاورزان، مزرعه داران و کارگران صنعتي مان به دليل وفاداري شان به من تاثير گذارد و نتيجه انتخابات را تغيير دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ همچنين نوشت: آنچه چين نمي داند اين است که اين مردم، به شدت وطن پرست هستند و کاملا مي دانند که پکن سالهااست از طريق تجارت، از آمريکا بهره برداري مي کند. آنها همچنين مي دانند که من کسي هستم که مي دانم چطور چين را متوقف کنم. چنانچه کشاورزان، مزرعه داران و کارگران صنعتي ما هدف قرار گيرند، اقدام تلافي جويانه اقتصادي بزرگ و سريعي در انتظار چين خواهد بود.
اين توئيت در حالي منتشر شد که ترامپ تعرفه 10 درصدي بر 200 ميليارد دلار واردات چين وضع کرده است که از 24 سپتامبر (2 مهر ماه) به اجرا در مي آيد. چين نيز تهديد کرد تمهيداتي تلافي جويانه را در واکنش به تعرفه هاي جديد آمريکا اتخاذ مي کند.
وضع تعرفه هاي جديد، تازه ترين مورد از جنگ تجاري تلافي جويانه بين چين و آمريکا است. دولت ترامپ اميدوار است سياست هاي تجاري سخت گيرانه آمريکا، چيني ها را به مذاکره دوباره در مورد توافق هاي تجاري بين دو کشور وا دارد.
در همين حال، کاخ سفيد در مورد تعرفه هاي جديد با صدور بيانيه اي اعلام کرد که اين تعرفه ها تا پايان سال جاري ميلادي در حد 10 درصد خواهد بود و از اول ژانويه 2019 به 25 درصد افزايش خواهد يافت.
در اين بيانيه آمده است: اگر چين بخواهد عليه کشاورزان ما و ساير صنايع دست به اقدام تلافي جويانه زند، ما بلافاصله به دنبال اجراي مرحله سوم خواهيم بود که طي آن تعرفه هاي بيشتري بر حدود 267 ميليارد دلار از کالاهاي چيني وضع خواهد شد.
شبد**اروپام**9109**1010
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ بیانیه سپاه درباره حملات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز عملیات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی و تنبیه این رژیم به دلیل حمله تروریستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق خبر داد.

دریافت 5 MB

      

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • نماینده چین: اقدام ایران در پاسخ به حمله در دمشق بود
  • حمله تلافی‌جویانه بر علیه صهیونیست‌ها یک اقدام مشروع و قانونی بود
  • حمایت مردم شهرستان های رزن و بهار از اقدام تلافی جویانه ایران
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
  • ویدیو/ بیانیه سپاه درباره حملات تلافی‌جویانه علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه سپاه درباره عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل