Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي با اشاره به رشد 8 درصدي صادرات محصولات کشاورزي، گفت: 106 ميليون دلار کالاي کشاورزي در پنج ماهه اول سال جاري از گمرکات استان صادر شد.

اکبر فتحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بيان اينکه 11 درصد صادرات غير نفتي استان مربوط به صادرات محصولات کشاورزي است، افزود: 30 کشور مقصد صادرات محصولات کشاورزي استان هستند که کشورهاي عراق، افغانستان، ارمنستان و ترکيه در صدر مي باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: عمده محصولات صادراتي آذربايجان شرقي کشمش ، محصولات لبني، رب گوجه فرنگي ، آبميوه و جوجه يکروزه است.
فتحي خاطرنشان کرد: جهت تسهيل، تسريع و افزايش حجم معاملات، بکارگيري تجارت ترجيحي در خصوص صادرات محصولات کشاورزي نظير کشمش، آبميوه و رب گوجه فرنگي و واردات نهاده هاي دامي و گوشت پيشنهاد مي شود.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزي درمرداد ماه امسال، 19 ميليون دلار بود که نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته از افزايش 25 درصدي برخوردار است.
به گزارش ايرنا، سال گذشته 285 ميليون دلار کالاي کشاورزي از آذربايجان شرقي صادر شد؛ اين استان توانمندي تبديل شدن به قطب صادرات محصولات کشاورزي کشور را دارد.
آذربايجان شرقي داراي بيش از 5 ميليون تن توليدات سالانه در بخش کشاورزي است.
کسب رتبه نخست جذب اعتبار مکانيزاسيون کشاورزي در سال هاي 92 تا 95،اجراي طرح پهنه بندي مروجين کشاورزي و افزايش توليد گندم به 850 هزار تن در سال 95 از دستاوردهاي بخش کشاورزي آذربايجان شرقي در سال هاي فعاليت دولت تدبير و اميد است.
مساحت کل اراضي کشاورزي آذربايجان شرقي يک ميليون و 222 هزار هکتار است که از اين ميزان 805 هزار هکتار اراضي زير کشت ديم و 294هزار هکتار نيز اراضي زير کشت آبي است.
6132/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • آیا رویه واردات در مقابل صادرات خود اصلاح می‌شود؟
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری