Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ وی در صفحه توییتر خود نوشت: چین علنا اعلام کرده که به طور فعال در تلاش است بر انتخابات ما با حمله به کشاورزان، مزرعه داران و کارگران صنعتی مان به دلیل وفاداری شان به من تاثیر گذارد و نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

ترامپ همچنین نوشت: آنچه چین نمی داند این است که این مردم، به شدت وطن پرست هستند و کاملا می دانند که پکن سالهااست از طریق تجارت، از آمریکا بهره برداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها همچنین می دانند که من کسی هستم که می دانم چطور چین را متوقف کنم. چنانچه کشاورزان، مزرعه داران و کارگران صنعتی ما هدف قرار گیرند، اقدام تلافی جویانه اقتصادی بزرگ و سریعی در انتظار چین خواهد بود.

این توئیت در حالی منتشر شد که ترامپ تعرفه 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار واردات چین وضع کرده است که از 24 سپتامبر (2 مهر ماه) به اجرا در می آید. چین نیز تهدید کرد تمهیداتی تلافی جویانه را در واکنش به تعرفه های جدید آمریکا اتخاذ می کند.

وضع تعرفه های جدید، تازه ترین مورد از جنگ تجاری تلافی جویانه بین چین و آمریکا است. دولت ترامپ امیدوار است سیاست های تجاری سخت گیرانه آمریکا، چینی ها را به مذاکره دوباره در مورد توافق های تجاری بین دو کشور وا دارد.

در همین حال، کاخ سفید در مورد تعرفه های جدید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این تعرفه ها تا پایان سال جاری میلادی در حد 10 درصد خواهد بود و از اول ژانویه 2019 به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است: اگر چین بخواهد علیه کشاورزان ما و سایر صنایع دست به اقدام تلافی جویانه زند، ما بلافاصله به دنبال اجرای مرحله سوم خواهیم بود که طی آن تعرفه های بیشتری بر حدود 267 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترامپ اقتصاد چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، محمد دهقان در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام حقوقی در خصوص حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، گفت: حقوقدانان در خصوص موضوعات مختلف حقوقی تشکیل جلسه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد اقداماتی انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعلا در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اقدام حقوقی نداریم، گفت: در حال کار روی همه تحولات مربوطه به ویژه با محوریت غزه هستیم و مشارکت خود را در مراجع بین‌المللی دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص آخرین وضعیت کشتی توقیف شده رژیم صهیونیستی توسط ایران، افزود: این اقدام یک عملیات تلافی‌جویانه در برابر اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بود. بستر برخی از اقدامات ما رفتار خصمانه رژیم اشغالگر قدس بوده و مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: در این زمینه اقدام حقوقی نداریم.

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود/ در این زمینه اقدام حقوقی نداریم
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • سپاه پاسداران با اقدامات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل دل همگان را شاد کرد
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • روزنامه نگار انگلیسی: اقدام تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی دستاوردهای مهمی داشت
  • نقش ارتش در عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل چه بود؟
  • بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل : پاسخ تلافی جویانه ایران عامل « بازدارندگی » است
  • تمجید مردم غزه از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی