Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان  ، مراسم اهدای مدال های اسطوره کشتی فرنگی ایران و جهان مرحوم "حسین نیک نژاد " توسط همسر وی به موزه رشت با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، خانواده آن مرحوم و جمعی از پیشکسوتان ورزش گیلان برگزار شد.

نسرین قوامی رییس موزه رشت در ابتدای این آیین اظهار داشت : اهدای مدال های شادروان نیک نژاد که  در سال 96 در اثر ایست قلبی بر روی تشک کشتی به لقاالله پیوستند توسط همسر ایشان خانم خرم مطرح شد و ما نیز در موزه رشت با هماهنگی اداره کل، مقدمات این کار را فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : لوح ها و مدال هایی که از آن مرحوم به یادگار مانده در مقاطع مختلف زمانی و مناسبت ها به نمایش عموم در خواهد آمد.

قوامی افزود : با توجه به وقت کمی که به جهت اجرای مراسم و مصادف شدن این مراسم با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی داشتیم در صدد برگزاری آیین اهدای مدال بر آمدیم .

وی ضمن قدردانی از حرکت فرهنگی خانواده ی مرحوم نیک نژاد عنوان کرد : امیدوارم چنین حرکت هایی از سوی ورزشکاران ، هنرمندان ، صنف های مختلف و افتخار آفرینان استان فتح بابی باشد برای اینکه نام آنها جاودانه بماند و نسل های آینده این عزیزان را بشناسند .

قوامی گفت : موزه مشاهیر در آینده نزدیک در محل موزه ی میراث روستایی گیلان ایجاد خواهد شد و ان شاالله شاهد اتفاقات فرهنگی بیشتری در حوزه ی اهدا باشیم.

وی ادامه داد : بنا به رسمی که از سوی میراث فرهنگی وجود دارد ، هبه نامه ای با نام اهدا کننده و با حضور شهود امضا می شود و مالکیت آن اشیا برای نگهداری ، حفظ و نمایش  در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان از حرکت فرهنگی خانواده ی مرحوم نیک نژاد قدردانی و تشکر کرد.

نقی هدایتی رییس هیات کشتی استان گیلان نیز در این مراسم گفت : از خانم خرم همسر شادروان نیک نژاد به دلیل اهدای مدال های آن پهلوان گرانقدر تشکر می کنم .

وی افزود : کمتر کسی است که نام حسین نیک نژاد را نشناسد ، کشتی گیران گیلانی از تاثیر گذارترین ورزشکاران کشور بوده اند چون منش پهلوانی را همواره داشته اند و مرحوم نیک نژاد نیز از پهلوانان گیلانی و بنام این رشته بود .

وی ادامه داد : آن مرحوم مقام های مختلفی در سطح کشور و جهان کسب کرد و امیدواریم که نامش جاودانه باشد .

رضا علیزاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در این آیین اظهار داشت : مرحوم حسین نیک نژاد در رشته ی کشتی فرنگی مدال های رنگارنگی برای کشورمان  به ارمغان آورد و  در سطح مسابقات بین المللی حاضر نشدن وی در برابر حریف اسراییلی نشان از اعتقاد و ارادت وی به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و کشورمان داشت.

علیزاده اضافه کرد : نام وی همواره اسطوره خواهد شد و حرکت اهدای مدال های او از سوی خانواده نیک نژاد نام وی را در ذهنها جاودانه خواهد کرد .

وی با اشاره به اهدای مدال های برخی از ورزشکاران به موزه گفت : پهلوان فردین معصومی ، پهلوان نابینا جناب آقای عسگری با اهدای مدال های خود به موزه به نوعی ارتباط خود با نسل آینده را برقرار می کند و فرهنگ پهلوانی هم بدین طریق به نسل جوان منتقل می شود .

علیزاده با اشاره به ایجاد موزه ی مشاهیر و شخصیت های گیلان اظهار کرد : ما از نام آوران حوزه های مختلف این انتظار را داریم فرهنگ اهدا در زمینه ی موفقیت های انسانی را در جامعه نهادینه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت : مراسم ویژه تری برای پهلوان نام آور مرحوم نیک نژاد خواهیم داشت تا شانیت و جایگاه این پهلوانان حفظ شود .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جهان کشتی کشتی فرنگی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اسماعیلی موفق به کسب مدال طلای مسابقات آسیایی شد، مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه خود دارد و با توجه به پیش رو بودن میدان المپیک و کسب مدال طلای او در آسیا حالا یک رقیب جدی برای محمدرضا گرایی محسوب می‌شود.

با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود، همه کشتی‌گیران با تمام توان حاضر شده بودند و خدا را شکر من توانستم با پیروزی در چهار مسابقه به مرحله فینال برسم. در مرحله فینال هم با حریف قزاقستانی کشتی گرفتم، از قبل برای کشتی گرفتن با او برنامه‌ریزی کرده بودم و خدا را شکر توانستم با شکست حریفم به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا برسم. این مسابقات از اهمیت زیادی برای من داشت و خدا را شکر توانستم دست پر به ایران برگردم.

وی در مورد رقابت‌اش با محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم گفت: گرایی از کشتی‌گیران خوب این وزن است، او مدال طلای المپیک را کسب کرده و یکی از کشتی‌گیران قدرتمند این وزن به حساب می‌آید. قطعاً رقابت با او سخت است اما من همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا بتوانم نتایج خوبی کسب کنم.

اسماعیلی در مورد اعزام به مسابقات رنکینگ دار مجارستان و رقابت او با گرایی برای حضور در المپیک عنوان کرد: این مسابقات خردادماه برگزار می‌شود، طبیعی است که هر دوی ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. امیدوارم هر کشتی‌گیری که زحمت بیشتری بکشد بتواند دوبنده تیم ملی را برای حضور در المپیک به تن کند.

کد خبر 6086694 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • برزگر: مردم در المپیک از کشتی مدال می‌خواهند/ به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است/هرکس بیشتر زحمت بکشد به المپیک می‌رود
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور عددی نبود!