Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@16:28:25 GMT

چين از آمريکا در سازمان تجارت جهاني شکايت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۵۷۷۶

چين از آمريکا در سازمان تجارت جهاني شکايت کرد

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- سخنگوي وزارت بازرگاني چين اعلام کرد کشورش امروز سه شنبه از آمريکا به خاطر اعمال تعرفه بر 200 ميليارد دلار کالاي صادراتي از چين بر پايه بررسي 301، به سازمان تجارت جهاني شکايت کرده است.

به گزارش ايرنا `گائو فنگ` روز سه شنبه در يک کنفرانس خبري تاکيد کرد از تصميم آمريکا متاسف است و براي دفاع از منافع قانوني خود و نظم تجارت آزاد سراسر جهان، کشورش مجبور است تدابير واکنشي در پيش گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: آمريکا خودخواهانه تعرفه را افزايش مي دهد و سبب نامشخص شدن رايزني ميان دو طرف شده است چين اميدوار است آمريکا متوجه نتايج منفي ناشي از اين عملکرد باشد و با بکارگيري تدابير قابل اعتماد، آن را تصحيح کند.
دولت آمريکا اعلام کرد که از روز گذشته روي 200 ميليارد دلار ديگر از کالاهاي آمريکا علاوه بر 50 ميليارد دلار قبلي، 10 درصد تعرفه وضع کرده است.
`دونالد ترامپ` رييس جمهوري آمريکا تهديد کرده است اگر پکن حاضر به تعامل نشود و منافع واشنگتن را ناديده بگيرد بر روي بيش از 267 ميليارد دلار ديگر از کالاهاي اين کشور تعرفه وضع خواهد کرد.
با اين وصف سخنگوي وزارت بازرگاني چين با اعلام اينکه از اين تهديدها هراسان نمي شود، تاکيد کرد که تدابير بازدارنده دامنه داري عليه آمريکا در نظر گرفته خواهد شد.
اين مقام چيني افزود: تعرفه هاي جديد آمريکا در اين هفته باعث شد تا پسرفت بيشتري در مذاکرات طرفين بوجود بيايد و اين اميد وجود دارد که واشنگتن نسبت به عواقب و پيامدهاي اين اقدامش آگاه باشد و آثار منفي آن را درک کند.
اين تعرفه ها تا پايان سال جاري ميلادي همچنان 10 درصد خواهد بود ولي طبق وعده ترامپ از اولين روز سال 2019 ميلادي به 25 درصد افزايش خواهد يافت.
دولت آمريکا جنگ تجاري با چين را از ماه مارس (اسفند 96) با تعرفه بر روي کالاهاي اين کشور کليد زد و پيشتر نيز بر روي 50 ميليارد دلار از اقلام چيني وارداتي تعرفه 25 درصدي اعمال کرده بود.
اگر ترامپ بخواهد روي 267 ميليارد دلار کالاي وارداتي از چين تعرفه در نظر گيرد آن زمان تقريبا کل محصولاتي که از چين به آن کشور صادر مي شود مشمول تعرفه شده است.
اين انتظار مي رود که هفته آينده هياتي از سوي چين به رياست `ليو خه` معاون نخست وزير اين کشور راهي واشنگتن شود ولي پکن از هم اکنون نسبت به موفقيت گفت و گوهاي روز 24 سپتامبر در واشنگتن به دليل اعمال اين تعرفه ها ابراز بدبيني کرده است.
گنگ شوانگ سخنگوي وزارت خارجه چين هم در مصاحبه مطبوعاتي گفت که گفت و گوها اگر بر اساس منافع و احترام متقابل و برابري باشد به نتيجه مي رسد و واشنگتن بايد اول حسن نيت نشان دهد.
آساق**231**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان

ایسنا/یزد مدیر کل گمرک یزد از رشد شاخص‌های تجارت فرامرزی استان خبر داد و گفت: درآمد وصولی گمرک یزد با رشد بیش از ۳۷ درصدی در سال گذشته به افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال رسید.

«محمد حسین سلمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، حجم تجارت فرامرزی استان در سال گذشته را بیش از ۸۵۷ میلیون دلار ذکر و اظهار کرد: ارزش کل صادرات استان در سال گذشته بیش از ۵۱۷ میلیون دلار و ارزش کل واردات نیز ۳۴۰ میلیون دلار بوده است که مثبت بودن تراز تجاری به میزان بیش از ۱۷۷ میلیون دلار را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد صادراتی استان در سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: بیش از سه میلیون و ۱۲۴ هزار ۵۵۵ تن کالا طی ۵۰ هزار و ۴۷۰ فقره اظهارنامه به ارزش بیش از ۵۱۷ میلیون دلار در سال گذشته از گمرک یزد به خارج کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن از حیث تعداد اظهارنامه و وزن به ترتیب حدود سه و بیش از  چهار درصد کاهش و از حیث ارزش بیش از هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عراق، امارت متحده عربی، پاکستان، افغانستان، عمان و ترکیه را شرکای عمده صادراتی استان در سال گذشته ذکر کرد و گفت: کاشی و سرامیک، اکسیدها و هیدروکسیدهای مولیبدن، هیدروکربن های سبک، آهن و پروفیل، شیشه مظروف و ساختمانی بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال گذشته هستند.

مدیر کل گمرک استان در ادامه به عملکرد استان در رویه واردات گریزی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۳۸ هزار و ۴۶۳ تن کالا طی دو هزار و ۹۲ فقره اظهارنامه به ارزش حدود ۳۴۰ میلیون دلار از گمرک یزد به کشور وارد شد که از حیث تعداد اظهارنامه بیش از هشت درصد، از نظر وزن حدود هفت درصد و از نظر ارزش ۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سلمانی عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه واحدهای تولید، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید ذکر کرد که مبدا آنان بیشتر چین، ترکیه، هلند، ایتاالیا و امارت متحده عربی بوده است.

مدیر کل گمرک استان در پایان درآمد این اداره کل در سال گذشته را بیش از ۱۱ هزار و ۳۵ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: درآمد وصولی گمرک یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن بیش از ۳۷ درصد رشد یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صفر شدن تعرفه صادرات محصولات ایران به روسیه
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش‌ها در خاورمیانه
  • درآمد ۱۱ هزار میلیاردی گمرک یزد/تراز مثبت ۱۷۷ میلیون دلاری تجارت فرامرزی استان
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • افزایش ۲۶ درصدی صادرات به روسیه
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد
  • تجارت جهانی آرام برمی‌خیزد