Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، فرماندارگرمی در آیین رونمایی این فرش نفیس گفت: این قالی در عرض دو ماه توسط سه بافنده ماهر در یک کارگاه فرش فعال در شهر گرمی بافته شده است.
امامی با بیان اینکه تولید چنین فرش هایی می تواند در تقویت بازار صادراتی فرش ایران موثر باشد اضافه کرد: طرح های بکار رفته در فرش های دستباف گرمی عمدتا سفارشی و ۱۰۰درصد فرش روستایی تولید شده در این شهرستان صادراتی است که در انواع نخ های ابریشمی و پشمی بافته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به برگزاری دوره آموزش رایگان فرشبافی در روستاهای گرمی اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد بافندگان فرش در گرمی آموزش دیده اند طوری که سالانه یکهزار مترمربع فرش درگرمی توسط بانوان بافته می شود.
فرماندار گرمی تعداد قالیبافان بیمه شده این شهرستان را 451 نفر اعلام کرد و گفت: ۹۰ درصد اعضای تعاونی های فرش در شهرستان گرمی را بافندگان ماهر فرش تشکیل می دهند و بالغ بر دو هزار نفر متقاضی بیمه قالیبافی در این شهرستان فعال هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرش صنایع دستی گرمی صنعت فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: پل تخریب شده انجیرلوی محور گرمی – بیله سوار که در سیل سال گذشته تخریب شده بود، در مرحله بهسازی و افتتاح قرار گرفته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، کلیم الله وثوقی  اظهار داشت: عملیات بهسازی پل انجیرلوی محور گرمی به بیله سوار بعد از وارد آمدن خسارت در اثر جاری شدن سیل سال گذشته در دستور کار بهسازی قرار گرفت اما به صورت موقت پل فلزی را در این مسیر راه اندازی کردیم تا عبور و مرور در این محور مواصلاتی ترانزیتی با اختلال روبه رو نشود.

وی تصریح کرد: این پروژه خاص با تلاش راهداری و عوامل مهندسی استان به شکل مطلوب طراحی شده که در یک سال اخیر اجرای آن با قوت و قدرت ادامه پیدا کرد که امروز شاهد انجام مراحل پایانی و تکمیلی این پل هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: برای این پل 16 شمع در ارتفاع 20 متر به کارگیری شده و فنداسیون آن با کیفیتی مطلوب اجرایی و عملیاتی شده است.

وثوقی افزود: تا آخر تیرماه شاهد بهره برداری و راه اندازی پل انجیرلو خواهیم بود تا با مطلوبیت امکان تردد در محور گرمی – بیله سوار فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در طراحی و اجرای این پروژه به نحوی عمل شده تا سازه آن بر اثر حوادث غیرمترقبه به ویژه جاری شدن سیل دچار تخریب نشده و امکان بهره برداری آن فراهم آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اضافه کرد: پیش بینی ما هزینه کرد 40 میلیارد تومانی برای این پروژه بود اما با تعدیلی که در این یک سال انجام شد، پروژه با هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

وثوقی بیان کرد: امیدواریم هموطنان در محور گرمی – بیله سوار به عنوان مسیر ترانزیتی از این پل و بزرگراه در حال احداث بهره برداری کرده و امکان تردد ایمن داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • ادامه عملیات ساخت پل جدید انجیرلو در محور بیله سوار – گرمی
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • روند قیمت طلا و انواع سکه در بازار؛ سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • رونمایی از کتاب هم نفس در ایذه