Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@06:45:56 GMT

اعترافات یک روزنامه نگار

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۶۰۲۰

اعترافات یک روزنامه نگار

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ نمایش آخر خط اثر نویسنده شهیر آلمانی پیتر تورینی به کارگردانی احمد عظیمی از هفته اول مهرماه در پلتفرم روبرو اجرا می شود. این اثر به عنوان یکی از مونولوگ های شناخته شده معاصر که نقدی است بر دنیای امروز و ماهیت رسانه، قصه روزنامه نگاری را روایت می کند که در انتهای مسیر خود است و می خواهد دست به خودکشی بزند اما قبل از آن اعترافات تکان دهنده ای از ساز و کار رسانه و ساختار قدرت را بیان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان این نمایش با اشاره به شکل نوین متن و شیوه اجرایی آن گفت: آخر خط یکی از آثار برجسته تورینی است که در نقاط مختلف جهان بارها به روی صحنه رفته اما ما در این اجرا تلاش کرده ایم علاوه بر اینکه مفاهیم مورد اشاره در متن اصلی را مورد نظر قرار می دهیم رویکردی روانشاسانه به آن داشته باشیم. به همین جهت اجرایی سورئال از این متن را شاهد خواهیم بود که واقعیت همواره در آن پنهان است.

وی افزود: آخر خط از دنیای انسانی می گوید که خیلی چیزها را زیر پا گذاشته تا به موفقیت برسد اما واقعیت زندگی اش شبیه بسیاری از انسان های دیگر است و اگر به دقت به زندگی خودمان نگاه کنیم احتمالا شباهت هایی میان او و خودمان را پیدا کنیم.

عظیمی با اشاره به فضای سورئال این نمایش گفت: تورینی این شخصیت را غرق شده در دروغ و ریا معرفی می کند تا جایی که دیگر در زندگی او مرز میان وافعیت و دروغ مشخص نیست. فکر می کنم این تشبیه نویسنده مهمترین راهنمای ما در تحلیل و اجرای این اثر بوده است.

گفتنی است این اثر با بازی دانیال خیری خواه از سوم مهرماه ساعت 20 در پلتفرم عمارت روبرو اجرا خواهد شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از:

عطیه السادات جعفرنیا، طراح گرافیک و تبلیغات. محمد باقر کشاورز و امین جلیلی، ساخت تیزر. سوگل ایران پور، هماهنگی و اجرا. محمد مهدی بهتابان، جلوه های صوتی.

انتهای پیام/

279 / 279 تئاتر آخر خط روزنامه نگار اعتراف پیتر تورینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تئاتر آخر خط روزنامه نگار اعتراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی

آفتاب‌‌نیوز :

نازنین بیاتی عکس جدیدی از خود و نگار فروزنده در پشت‌صحنه سریال قطب شمال منتشر کرد.

قطب شمال، عنوان سریال جدیدی است که از اردیبهشت در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. ژانر سریال درام و عاشقانه است.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی
  • شور ساحری در صحنه سیرک