Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@10:55:10 GMT

کتابی برای ازدواج موفق

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۶۱۰۳

کتابی برای ازدواج موفق

صراط:

کتاب «ازدواج» اثر جدید حمید حبشی، از روانشناسان و مربیان حوزه سبک زندگی اسلامی ایرانی است که در آن به بیان راه و رسم خواستگاری و ازدواج پرداخته است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران  حبشی در این کتاب به بیان مراحل و موانع ازدواج می‌پردازد. نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: «از یک همایش آموزشی با مضامین پایه‌ریزی ازدواج موفق، فارغ گشته بودم که مرد باوقار و نجیبی پیش آمد و اجازه خواست چیزی بپرسد، مردی که بعدتر فهمیدم دانشجوی دوره دکتری رشته روانشناسی بالینی است، و پرسید کی قرار است در موضوع ازدواج اثر مکتوبی را منتشر کنید؟ گفتم شما دعا کنید تا انشاالله تا پایان امسال توفیقش فراهم شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خیلی  سال است که می‌خواهم مفاهیمی را که در حوزه خانواده مشغول تدریس بوده‌ام، به طور مکتوب در صفحات کتاب‌هایی ثبت و نشرشان کنم، اما هر بار وسواس و دغدغه زیادی که در انتخاب کلمات و نحوه نگارش آن مشغولم می‌کرد، بعد و بعد را وعده می‌داد. امیدوارم این آغاز ، مقدمه خوب و با برکتی باشد برای مکتوبات بعدی و خدایی نکرده ذائقه خودم یا مخاطب را تلخ نکند.»

«کتاب ازدواج، کتاب اول تأسیس» اثری است شیوا و روان که حاصل سال‌ها جلسات و مشاوره‌های حضوری و همایش‌های نویسنده است که با استفاده از تجارب محافل سخنرانی و برخورد چهره به چهره با زوج‌ها و جوانان منتشر شده است. این کتاب در 10 فصل به بیان مراحل مختلف ازدواج می‌پردازد. نویسنده فصل اول را به بیان ضرورت و فلسفه ازدواج و شناسایی انگیزه‌ها اختصاص داده و در فصل دوم که طولانی‌ترین ومهمترین بحث کتاب است، به بیان شناخت معیارها در ازدواج و ملاک‌های یک ازدواج خوب اشاره می‌کند. فصل سوم کتاب به بیان کسب شناخت صحیح و تناسب سنجی ملاک‌ها نظیر باورها و اعتقادات، قابلیت‌ها و مهارت‌های زوجین و اعتماد به نفس و خودباوری می‌پردازد. روش کسب شناخت، تحقیق و راه درست کسب شناخت، مصاحبه خواستگاری، شیوه انجام مصاحبه خواستگاری، عقود وشروط ازدواج، باورها و گمان‌های غلط در موضوع شناخت، ملاحظات شناخت در موارد خاص از فصل‌های چهارم تا دهم کتاب را تشکیل می‌دهد که مخاطب را از جهات مختلفی بی‌نیاز می‌کند.

انتشارات دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این کتاب را در شمارگان 1500 نسخه و به قیمت 25 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کتاب و ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش

زن جوانی در تماس با پلیس اعلام کرد شوهرش بر اثر برق‌گرفتگی جان باخته اما کسی از ازدواج آنها خبر ندارد.

به گزارش ایران، به دستور بازپرس جنایی، تیم تحقیق راهی محل شده و با جسد مرد میانسال در کنار کولر آبی روی پشت بام مواجه شدند. معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی در محل حکایت از آن داشت که مرد میانسال هنگام تعمیر کولر دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داده است.

زن جوان که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود، در تحقیقات اولیه گفت: من همسر صیغه ای بهروز بودم. سال ۹۶ به عقد موقت او درآمدم و راز این ازدواج را کسی نمی‌دانست. او در هفته چند بار به من سر می‌زد. روز حادثه به او گفتم هوا گرم شده و بهتر است کولر را راه بیندازیم. می‌خواستم به تعمیرکار زنگ بزنم، اما همسرم گفت خودم آن را درست می‌کنم.

زن جوان ادامه داد: بهروز برای تعمیر کولر به پشت‌بام رفت. ساعتی گذشت و از او خبری نشد. هرچه به تلفن همراهش زنگ زدم، جواب نداد. با نگرانی راهی پشت‌بام شدم، اما در کمال ناباوری دیدم همسرم کنار کولر افتاده و جان باخته است.

بدین ترتیب با مرگ مرد میانسال راز ازدواج دوم او که مخفیانه انجام شده بود، برملا شد. به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، جسد برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

دیگر خبرها

  • افشای راز زن دوم مرد میانسال بعد از مرگش
  • «با چرا شروع کنید» تا موفق شوید
  • افشای راز ازدواج دوم مرد میانسال بعد از مرگ
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست