Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با رئیس جمهوری روسیه مدعی شد که دمشق مسئول سرنگون شدن هواپیمای روسی بر فراز شهر لاذقیه است. ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی سرنگون شدن یک هواپیمای حامل نظامیان روسی بر فراز لاذقیه در تعقیب و گریز شب گذشته پدافند هوایی سوریه و جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دمشق را مسئول شلیک به این هواپیمای روسی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به گفته منابع نظامی روس، جنگنده‌های اسرائیلی در تجاوز هوایی شب گذشته به لاذقیه، برای در امان ماندن از شلیک‌های پدافند هوایی سوریه، در پشت هواپیمای روسی قرار گرفته  و از آن به صورت سپری در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کردند.

"سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز در جریان گفت‌وگوی تلفنی با "آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ اسرائیل به وی گوشزد نمود که در نتیجه اقدام غیرمسئولانه نیروی هوایی اسرائیل، فاجعه‌ای رخ داده که در نتیجه جان 15 نفر از نظامیان روسی را گرفته است. وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که این حادثه مغایر با روح مشارکت دو طرف بوده و پس از این مقامات مسکو حق پاسخگویی به این اقدام را برای خود محفوظ خواهند داشت. به گفته وی، وزارت دفاع روسیه بارها از طرف اسرائیلی خواسته تا از حمله به خاک سوریه دست بردارد، چرا که این مسئله جان نظامیان روسی در این کشور را هم به خطر انداخته است. شایگو در این مذاکرات تلفنی یادآور شد که برغم توافق درباره ممانعت از بروز حوادث خطرناک با طرف اسرائیلی، فرماندهی نیروهای نظامی روسیه مستقر در سوریه، تنها در لحظه حمله جنگنده‌های اف-16 اسرائیلی، از این مأموریت اطلاع یافتند.

با این حال، نتانیاهو در مکالمه تلفنی ساعتی پیش خود با پوتین بر اهمیت هماهنگی‌های امنیتی اسرائیل و روسیه برای جلوگیری از کشته شدن افراد دو طرف طی سه ماهه اخیر تأکید کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رئیس جمهوری روسیه گفت که اسرائیل مصمم به ممانعت از گسترش حضور نظامی ایران در سوریه و ارسال تسلحیات از سوی تهران به حزب‌الله است.

نتانیاهو به پوتین گفت که رژیم صهیونیستی آماده ارائه تمامی جزئیات تحقیقات انجام شده درباره حادثه سرنگون شدن هواپیمای روسی است. نتانیاهو همچنین پیشنهاد داد که فرمانده نیروی هوایی این رژیم با تمایم اطلاعات مرتبط به مسکو برود.

انتهای پیام/

R1016168/P36439/S8,89,90,95,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه" آخرین تحولات سوریه اخبار "سوریه" اسرائیل بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه آخرین تحولات سوریه اخبار سوریه اسرائیل بنیامین نتانیاهو ولادیمیر پوتین اخبار روسیه آخرین تحولات سوریه اخبار سوریه اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از نتانیاهو خواسته اند که فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و توافقی را تضمین کند که بستگان آنها را به خانه بازگرداند.

به گزارش الجزیره به نقل از شبکه هفت اسرائیل، این بیانیه در حالی منتشر شده است که وزرای راست افراطی کابینه نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت موافقت نخست‌وزیر با آتش‌بس و آزادی اسیر که به جنگ غزه پایان می‌دهد، ائتلاف او را ترک خواهند کرد.

این خانواده‌ها گفتند: «زمان آن فرا رسیده است که رهبری را بر عهده بگیریم، شجاعت نشان دهیم و همه ۱۳۲ اسیر را بازگردانیم». آنها افزودند: "نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، اگر این فرصت را برای بازگرداندن بستگانمان از دست بدهید، تاریخ شما را نخواهد بخشید. "

پیشتر، خانواده‌های اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل مقر اقامت وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو، گزینه‌های تهدید‌آمیز خود درباره سند تبادل اسرا را فریاد زدند.

با گذشت حدود هفت ماه از جنگ غزه بدون تحقق اهداف اعلامی آن، خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر ضرورت تحرک عملی کابینه نتانیاهو برای آزادی این اسرا که جانشان به دلیل بمباران‌های مستمر در خطر است، تاکید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزیر جنگ آمریکا با همتای اسرائیلی خود درباره رفح
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو