Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم و دانشجویان ورودی جدید منتظر شروع کلاس‌ها هستند تا وارد فضای جدیدی به نام دانشگاه شوند؛فضایی که دارای تهدید‌ها و فرصت‌های بسیاری است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم و دانشجویان ورودی جدید منتظر شروع کلاس‌ها هستند تا وارد فضای جدیدی به نام دانشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فضایی که دارای تهدید‌ها و فرصت‌های بسیاری است. هر دانشجو می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند و دانشگاه را یک پله ترقی برای خود در نظر بگیرد و یا گرفتار تهدید‌ها شود و برای زندگی و آینده خود مشکلاتی به وجود بیاورد.

این فضای جدید نیاز به شناخت دارد. یک دانشجوی ورودی جدید که تازه به این محل پا گذاشته است، باید بداند هدفش از آمدن به دانشگاه چیست و می‌خواهد چهار سال بعد به کجا برسد؟

طبق آمار، کشور ما یکی از بالاترین رتبه‌ها را در عدم ارتباط شغل افراد و تحصیلاتشان دارد. هرچند بخشی از این مسئله به دلیل مشکلات اقتصادی و شغلی در کشور است؛ اما باید دانست بخش مهمی نیز مربوط به خود دانشجوهاست. دانشجو‌یان عموما در دانشگاه درگیر حواشی شده و از وظیفه‌ اصلی خود باز می‌مانند. دانشجویان در دانشگاه گرفتار معضلی تحت عنوان «شب امتحانی» می‌شوند و در زمان‌های دیگر به فکر فعالیت علمی نیستند؛ لذا در سطح علمی پایینی در حوزه‌ی رشته خود قرار می‌گیرند و به دنبال آن نمی‌توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلیشان یافت کنند.

از این جهت به سراغ فعالین دانشجویی رفتیم و توصیه هایشان را به دانشجویان وروی جدید جویا شدیم.

دانشگاه محل تغییر و تحولات اساسی زندگی است
احد شجاع، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید و آرزوی موفقیت برای آن‌ها می گوید: دانشجویان ورودی جدید توجه داشته باشند که در محیط تحصیلی قبلی با توجه به روش تدریس، کتاب‌های کم‌حجم و نظارت عینی والدین می‌توانستند در دروس خود پیشرفت کنند؛ اما پس از آن که وارد دانشگاه می‌شوند، نوع ارزیابی دروس آنان تغییر می‌کند؛به طوری که زمان درس خواندن و امتحان دادن کوتاه و حجم درس‌ها بیشتر و گا‌ها دشوارتر می‌شود؛ لذا دانشجویان ورودی جدید به دلیل عدم آشنایی با سطوح آموزشی و ارزیابی‌های دانشگاه، دچار سردرگمی و افت تحصیلی می‌شوند و حتی در برخی مواقع با آسیب‌های روحی ناشی از آن روبرو خواهند شد. پس دانشجویان حواسشان را به این موضوع جمع کنند.

شجاع ادامه می دهد: برای جلوگیری از این سردرگمی‌ها به مراکز مشاوره دانشگاه مراجعه کنید. شما باید با برنامه ریزی صحیح و نظام مند، گره‌های تحصیلی خود را باز کنید تا بتوانید در درس موفق شوید.

این دانشجوی فعال در پایان می گوید: اکثر دانشجویان غیر بومی هستند. این دانشجویان حالا که از خانواده‌ خود فاصله گرفته اند، باید زندگی جدیدی را تجربه کنند. این شرایط آبستن تغییر و تحولات اساسی در زندگی است. دانشجویان با سختی‌هایی مواجه می‌شوند. اگر سختی‌ها را با همه توان رفع و حل کنند می‌توانند دوران دانشجویی خوبی را سپری کنند.

به دنبال فتح قله‌ها باشید/ روحیه نقادی را در خود به وجود بیاورید
امین ریحانی، دانشجوی دانشگاه آزاد بجنورد نیز می گوید: دانشجویان ورودی جدید از همین ابتدای ورود خود به دانشگاه به دنبال فتح قله‌های کشور باشند تا کشور پیشرفت کند. دانشجویان مطالعه علمی خود را به صورت مستمر ادامه و افزایش دهند. دانشجویان باید آرمان گرا باشند و همواره امید را در خود زنده نگه دارند. نیروی جوانی خود را کشف و در راه درست پیشرفت کنند.

ریحانی ادامه می دهد: شما باید نسبت به مسائل دانشگاه نگاه نقادانه داشته باشید. نسبت به مسائلی مانند آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه بی تفاوت نباشید. دانشجو نباید کنار بایستد و فقط نگاه کند. باید در وسط میدان باشد.

این فعال دانشجویی می افزاید: نیاز است دانشجو به مسائل روز کشور خود حساس باشد و به آن ورود کند. تفسیر و تحلیل نسبت به فضای روز کشور داشته باشید. نسبت به وضع موجود نقد منصفانه و کاربردی داشته باشید. این روحیه باید در دانشگاه در شما به وجود بیاید و تقویت شود. مراقب نگاه‌های خودباخته‌ی غربی باشید و با آن‌ها مبارزه کنید. محیط دانشگاه باید محیطی پاک و منزه باشد. در این راستا تلاش کنید.

وی در پایان می گوید: متاسفم که باید این را بگویمغ اما دانشجویان، بخصوص پسران از مواد مخدر و روابط غیر صحیح عاطفی دوری کنند تا دچار آسیب‌های جبران ناپذیر نشوند.

تغییرات پوشش بر اثر قرار گرفتن در جو دانشگاه/ به قوانین احترام بگذارید
فاطمه پسندیده، دانشجوی رشته حسابداری نیز پس از تبریک سال تحصیلی جدید می گوید: امیدوارم دانشجویان جدید از این فرصتی که برایشان مهیا شده است خوب استفاده کنند و این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. ابتدا باید بگویم دانشجو یعنی جوینده‌ دانش. دانشجویان باید خودشان از امکانات دانشگاه و اساتید نهایت استفاده را ببرند.

پسندیده ادامه می دهد: باید برنامه ریزی و مدیریت کنید و این را یاد بگیرید. چه در زمینه‌های آموزشی و حتی در زمینه‌هایی مانند اقتصادی. یک فرد پس از دانشجو شدن مستقل می‌شود و خودش باید برای خود برنامه ریزی کند؛ به عنوان مثال از زمان‌های خالی خود حتما استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید فعالیت غیر درسی نیز داشته باشید میتوانید در کانون‌ها و تشکل‌های دانشگاه ورود و فعالیت کنید.

این دانشجو خاطرنشان کرد: از نظر پوشش به دانشجویان توصیه می‌کنم طبق عرف لباس بپوشید. آیین‌ها و ضوابطی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید. دانشگاه محل بزرگتری نسبت به مدرسه است. فرهنگ‌های مختلف در آن هستند. از طرفی افراد در سنی هستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند. دانشجویانی هستند که بر اثر قرار گرفتن در جو دانشگاه تغییراتی می‌کنند. توصیه می‌کنم دستخوش تغییر نشوند.

وی در پایان معتقد است اگر قصد دارید در کنار درس خواندن، در زمان‌های خالی خود کار نیز انجام دهید، برنامه ریزی کنید تا به درستان لطمه وارد نشود. در دانشگاه فقط به فکر پاس کردن دروس نباشید. یادگیری مهم است. طوری درس بخوانید که پس از پایان تحصیل حسرت زمان از دست رفته را نخورید. رشد اخلاق با اهمیت است. اخلاق خود را ارتقا دهید و ضمنا در هر شرایطی به اساتید خود احترام بگذارید.

ارزش وقتتان را بدانید/ مراقب روح خود در این محیط باشید
حسین وحیدی، دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه بجنورد نیز می گوید: وقت ارزش بالایی دارد. ارزش وقت خود را بدانید. تفریح کنید و از دوران جوانی لذت ببرید؛ اما مراقب باشید وقتتان تباه نشود. در این دوران به فکر رشد خود در تمام ابعاد باشید. دانشگاه فرصت خوبی برای تغییر است. مراقب باشید در جهت درست تغییر کنید.

وحیدی ادامه می دهد: دانشگاه بسیار زیبا رنگ آمیزی شده است. فریب رنگ‌های زیبا را نخورید. مراقب خودتان باشید که پایتان نلغزد. دانشگاه محیطی است که هم می‌تواند فرد را بسیار بزرگ کند و هم می‌تواند فردی را ذلیل کند. فکر نکنید حالا که وارد دانشگاه شده اید، باید برخی کار‌ها را حتما انجام دهید. اگر بتوانید در این محیط مراقب روح و روان خود باشید یقینا پیشرفت خوبی در انتظارتان است.

این دانشجو در پایان می گوید: زمان کنکور، دانش آموزان دانشگاه را هدف می‌دانند. این اشتباه است. دانشگاه هدف نیست؛ بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف است. حالا که دانشجو شده اید از این وسیله برای رسیدن به اهداف واقعی استفاده کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جدیدالورود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران