Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در تماس تلفنی مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه با محمدجواد ظریف، طرفین در خصوص جزئیات «توافق ادلب» که به دنبال مذاکرات در آنکارا، تهران و سوچی حاصل شد، گفتگو و تبادل نظر کردند.‌

طرفین همچنین توافق کردند تا جزئیات توافق را در نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه در نیویورک پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، دیروز (دوشنبه) 26 شهریور ماه «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در پی اعلام توافق آنکارا و مسکو برای ایجاد منطقه غیرنظامی با وسعت 15 کیلومتر بین نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان مسلح این کشور در استان ادلب اعلام کرد که هیچ عملیات نظامی در این استان انجام نخواهد شد.

این توافق امروز (سه‌شنبه) با استقبال ایران روبرو شد و بهرام قاسمی با استقبال از توافق به دست آمده بین دو کشور ترکیه و روسیه در نشست سوچی در خصوص وضعیت خاص ادلب که در پی اجلاس سه جانبه سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در تهران صورت گرفت، اظهار داشت: نشست سران دو کشور روسیه و ترکیه و اعلام توافق حاصل شده پیرامون چگونگی حل و فصل مسئله ادلب در سوریه گامی مهم و اساسی در زدودن بقایای تروریست‌ها در سوریه است که می‌تواند از طریق مساعدت‌های مورد نیاز برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه و در نظر گرفتن تمام جوانب انسان‌دوستانه، به روند استقرار صلح در سوریه و پایان بخشیدن به حیات گروه های تروریستی در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: توقف هرگونه خشونت و خونریزی در عین پاکسازی منطقه از تروریسم مستقر در این نقطه از اساسی‌ترین و اصولی‌ترین ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ما همواره در جریان تحولات سوریه و در مشورت‌های مستمر بین سه کشور قرار داشتیم و موضوعات بدون اطلاع دیگری انجام نشده است و از این توافق استقبال می‌کنیم ، امیدواریم این تفاهم و اتفاقات پیش رو که موفقیت دیپلماسی در مذاکرات است، به نتایج خوبی در ادلب برسد و شاهد سوریه دیگر و جدیدی باشیم.

*ظریف: ما همیشه در مرکز مشورت‌ها قرار داشتیم

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز امروز (سه‌شنبه) 27 شهریور ماه در جمع خبرنگاران و درباره توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب هم گفت: ما درباره ادلب تمام تلاشمان از ابتدا این بود که جنگ صورت نگیرد و مبارزه با تروریست‌ و پاکسازی سوریه از تروریست‌ها بدون درگیری و تلفات صورت گیرد. این کار را در آنکارا و بعد در سفرم به دمشق دنبال کردم، هم در اجلاس سران در تهران و هم در مذاکرات حاشیه اجلاس سران همین بحث دنبال شد، یعنی محورهایی که دیروز مورد توافق اولیه قرار گرفته، همان محورهایی بود که بحث و دنبال کردیم که بتوانیم ادلب را از حضور تروریست‌ها خارج کنیم، بدون اینکه تاثیری بر زندگی مردم گذاشته شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: امیدواریم با مذاکرات بیشتر به شکلی بتوان این را (توافق) اجرا کرد که حاصلش هم حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و هم مقابله با تروریسم و هم حفظ جان غیرنظامیان باشد.

وی تصریح کرد: ما همیشه در مرکز مشورت‌ها قرار داشتیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران