Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@12:25:31 GMT

روسیه: اقدامات اسرائیل در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۶۸۸۰

روسیه: اقدامات اسرائیل در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند

وزیر دفاع روسیه یک بار دیگر تأکید کرد، اقدامات رژیم صهیونیستی در سوریه بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که مسکو به رژیم صهیونیستی اعلام کرده، اقدامات نیروی هوایی این رژیم در سوریه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، وزیر دفاع روسیه که امروز با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرده بود، در جمع نظامیان ارشد روسیه تأکید کرد که در این تماس تلفنی گفته شده که مسکو تل‌آویو را مسئول سرنگونی هواپیمای روس می‌داند و این حق را دارد که این اقدام را پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بهانه‌تراشی اسراییل در پی تجاوز نظامی اخیرش به سوریه مسکو: اسرائیل عامل سرنگونی هواپیمای روسیه بود

وی افزود: «اسرائیل صرفا یک دقیقه قبل از این حمله به ارتش روسیه هشدار داده بود... و در نهایت نیز از هواپیمای ایلوشن-۲۰ روسیه به عنوان پوشش استفاده کرد با این فرض که سوریه در این شرایط این حمله را پاسخ نخواهد داد».

فرمانده نظامی ارشد روسیه ادامه داد: «هواپیمای روس در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره هواپیماهای بدون سرنشینی بود که تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب استفاده می‌کردند».

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه دوشنبه‌ شب در لاذقیه واقع در غرب این کشور، هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

خبرگزاری سانا نوشت که قبل از این اظهارنظر، صدای چند انفجار در آسمان شهر لاذقیه شنیده شد که ناشی از تجاوزی بود که «مرکز صنایع فناوری» را هدف گرفت. پدافند هوایی سوریه شماری از موشک‌های شلیک شده را ساقط کرد. در گزارش‌های بعدی مشخص شد که عامل این حملات به لاذقیه سوریه، رژیم صهیونیستی بوده که با جنگنده «اف-۱۶» به این استان سوریه حمله کرده است.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که در جستجوهای انجام شده در سواحل شرقی مدیترانه، لاشه هواپیما و اجساد قربانیان این حادثه پیدا شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز به دنبال اعلام این خبر با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

«ولادیمیر پوتین» نیز بعد از این موضع‌گیری وزارت دفاع روسیه در جمع خبرنگاران تأکید کرد که موضع کرملین همان موضع وزارت دفاع است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام تحولات منطقه رژیم صهیونیستی روسیه سرگئی شویگو سوریه لاذقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است

وزیر دفاع انگلیس حجم پشتیبانی نظامی غرب از اوکراین در جنگ با روسیه را ناکافی دانسته و خواستار افزایش کمک‌ها به کی‌یف شد.

به گزارش ایسنا،‌ «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس خطاب به کمیته دفاعی پارلمان کشور گفت متحدان غربی اوکراین باید تلاششان برای حمایت از این کشور در جنگ علیه روسیه را تشدید کنند.

او گفت: «من قطعا فکر می‌کنم ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم. من فکر می‌کنم اینکه ما این جنگ را به پوتین (رئیس جمهور روسیه ببازیم غیرقابل تصور است.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» اعضای کمیته دفاعی پارلمان انگلیس گرانت شاپس را نسبت به مسائل مختلف از جمله آینده کمک‌های نظامی به اوکراین مورد پرسش قرار دادند.

شاپس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از نظر او اوکراین در این جنگ سقوط نمی‌کند پاسخ مثبت داده و گفت: «آنها قابلیت‌هایی «برای آنکه در این جنگ شکست نخورند» دارند و این امر نیازمند این است که همه نقش فعالی ایفا کنند.

وزیر دفاع انگلیس اضافه کرد: «من فکر می‌کنم  هزینه فاجعه‌بار باختن این جنگ خیلی بیشتر از هزینه تضمین کردن پیروزی اوکراین در جنگ است.»

گرانت شاپس با یادآوری حمایت‌های لندن از کی‌یف گفت در حال همکاری با متحدان عضو «گروه تماس دفاعی اوکراین»، گروهی که ۵۶ عضو دارد، است تا از نهایت تلاش آنها برای کمک به اوکراین اطمینان حاصل کند.

لندن از زمان شروع جنگ روسیه علیه اوکراین تقریبا ۱۲ میلیارد پوند (۱۵.۱ میلیارد دلار) کمک را به اوکراین داده که از این میزان ۷.۱ میلیارد پوند را کمک‌های نظامی تشکیل می دهند.

انگلیس اخیرا یک کمک جدید به ارزش ۲.۵ میلیارد پوند را برای اوکراین برای سالهای ۲۰۲۴/۲۰۲۵ اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • مأموریت جدید یاسین از زبان وزیر دفاع/ این جت چه ویژگی هایی دارد؟
  • پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی
  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  •  افزایش شمار شهدای غزه به ۳۲هزار و ۴۹۰ نفر/پاسخ سنگین موشکی حزب الله به جنایات اسرائیل
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • نماینده ایران: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه نمونه بارز نسل‌کشی است
  • متهم شدن رژیم صهیونیستی به نسل‌کشی در غزه در گزارش سازمان ملل