Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

سردارنعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره اقدامات بسیج سازندگی کشور در آبادانی کشور اظهار کرد:سازمان بسیج سازندگی از سال ۷۹ با تدبیر رهبری ایجاد شد. فلسفه اصلی ایجاد این سازمان، محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور بود.

وی ادامه داد: این سازمان پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه را  با هزینه های کم و غیرپیمانکاری پیش می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دیگر فعالیت این سازمان مدیریت و بهره مندی از کمک خیرین برای ساخت مدرسه، مسجد و.. است که توسط نیروهای جوان صورت می گیرد.

غلامی، بسیج سازندگی را ستاد جمعیت خود جوش مردم دانست و بیان کرد: در این سازمان بیش از ۱۰هزار گروه جهادی مشغول به فعالیت هستند و مسئولیت ما سازماندهی این اقدامات مردمی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور درباره نقش مردم در شناسایی مناطق محروم گفت: شناسایی مناطق محروم توسط خود مردم است و مطلقا از بالا به ما دستور داده نمی شود.

وی موازی کاری دولت با این سازمان را منفی اعلام کرد و تاکید کرد: این ساختار با تدبیر رهبری آغاز شده و ایشان در این رابطه فرمودند: تامین منابع با دولت و شناسایی نیروها و اعزام آنان با سازمان بسیج سازندگی است.بسیج سازندگی، کمک کننده و امتداد مردمی دستگاه های دولتی است.

غلامی با اشاره به ساخت ۵هزار خانه برای مددجویان گفت: یکی از ملاحظات ما این است که در پروژه های کوچ فعالیت کرده و مانعی برای بخش خصوصی نباشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی افزود: جوانان با مشاهده مناطق محروم و شرایط سخت افراد ساکن آنجا دغدغه مند شده و همین امر موجب تسریع فعالیتشان می شود.

وی در پاسخ به چگونگی تربیت نیروهای متخصص گفت: مرکز مطالعات و هدایات حرکات جهادی مسئولیت تولید محتوا را برای گروه های جهادی برعهده دارد.در این مرکز به گروه های جهادی آموزش های لازم را می دهیم.

غلامی تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون ، ۱۴۰ هزار واحد کوچک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی توانمند سازی شده است. پرورش آبزیان، پرورش بلدرچین ، باغداری و صنایع تبدیلی از جمله این فعالیت هابوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی به شکل گیری ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی اشاره کرد و گفت: برای مثال در لنگرود بخشی از برنج خرد شده که غیر قابل فروش است به آرد تبدیل شده و به نان تبدیل می شود.هم چنین در سمیرم ۲۵هزارتن سیب تولید می شود که این میزان سیب بالای ۵۰هزار تن ضایعات دارد. در این رابطه با مردم مشورت کردیم تا از این میزان ضایعات استفاده مناسب کنیم و آنان  پیشنهاد تولید سرکه را دادند و ما پس از صحبت با نهاد های مختلف در فکر تبدیل این شهر به قطب سرکه در کشور هستیم.

وی گروه های فعال در سازمان بسیج سازندگی را به ۳ بخش تقسیم کرد و گفت: یک گروه در سطح ملی، یک گروه در سطح استان و در حال تشکیل گروه جهادی در هر مسجد با استفاده از ظرفیت های خیرین هستیم.

غلامی درباره فعلالیت افراد جهادگر گفت: آنان خواستار اعزام به مناطق محروم تر مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، ایلام هستند و تمایلی به شناخته شدن ندارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی درباره میزان محرومیت زدایی ابراز کرد: از سال ۷۹ به طور میانگین سالانه ۸هزار پروژه کوچک ایجاد شده است از جمله این پروژه ها می توان به مدارس، خانه های بهداشت و مساجد اشاره کرد. حدود ۶۵ درصد از این فعالیت ها در روستا و مناطق محروم و مابقی در حاشیه شهر های محروم شکل گرفته است.

وی درباره خدمات ارائه شده در سر پل ذهاب اظهار کرد: مجموع بسیج سازندگی سراسر کشور با ۳۲ قرارگاه در منطقه سر پل ذهاب مشغول فعالیت بوده اند.بیش از ۲۰میلیارد تومان کمک های مردمی را جمع کرده و ۱۵ هزار جهادی مشغول کمک به مردم بوده اند.همچنین بیش از ۷هزار کانکس مردمی از طرف مردم به این مناطق رسیده است. قرارگاه خاتم نیز بیش از ۸هزار و ۳۰۰ کانکس را ساخته و درحال حاضر ۱۲ قرارگاه مشغول فعالیت در آن منطقه هستند.

غلامی در پاسخ به فعالیت در حوزه های جدید از جمله انرژی های پاک گفت: در بسیج می توان تمام تخصص های پیشرفته و نو را به دلیل وجود نیروهای جوان مشاهده کرد. برای مثال در بحث هوشمندسازی کشاورزی با مطالعات عمیق و انگیزه و توان بالا مشغول فعالیت هستیم. هم چنین در بحث انرژی خورشیدی طی هماهنگی های انجام شده با وزارت نیرو شده طرح جهاد روشنایی به تصویب رسیده و در سازمان برنامه و بودجه نیز در حال پیگیری این طرح هستیم. با عملیاتی شدن این طرح امسال می توانیم ۳هزار واحد کوچک نیروگاه ۵کیلو واتی خورشیدی را در نقاط مختلف کشور بسازیم و بسیج برای رقم زدن این اتفاق کمک کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان تصریح کرد: ظرفیت مردمی طوری است که اگر نهاد های دولتی کنار روند، مردم به بهترین شکل کشور را اداره خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بسیج فلسفه مسجد دولت دستگاه های دولتی بخش خصوصی برنج استفاده از ظرفیت کمک های مردمی انرژی کشاورزی انرژی خورشیدی وزارت نیرو روشنایی سازمان برنامه و بودجه بخش خصوصی بسیج سازمان برنامه و بودجه فلسفه مدرسه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس

دبیر قرارگاه جهادی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با اشاره بهره‌مندی هزار دانش آموز کم‌برخوردار این شهرستان از کلاس‌های آموزشی رایگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در این منطقه فعالیت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی قره‌جانلو پنجشنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی فعال و جهادیاوران بسیج دانشجویی گنبدکاووس اظهارکرد: قرارگاه جهادی دانشجویی شهید تولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس با بیش از ۱۵ گروه جهادی فعال، شامل دانشجویان و ادوار دانشگاه‌های گنبدکاووس در سال ۱۴۰۲ در ۲۰ منطقه محروم این شهرستان حضور داشتند.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی اجرایی در محور‌های اجتماعی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی و هنری، رسانه و مطالبه‌گری، عمرانی، بهداشت و درمان و پشتیبانی انجام شده است.
قره‌جانلو تصریح کرد: گروه‌های جهادی دانشجو در چهار نوبت سال گذشته با عناوین، عهد خدمت تابستان، پویش جهادی لبخند ایران، عهد خدمت زمستان و ویژه برنامه کوچه‌های کریمانه در نوروز ۱۴۰۳، فعالیت‌های مختلفی در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم پرداختند.
دبیر قرارگاه جهادی شهیدتولی بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: آموزش، توانمندسازی، هدایت، نظارت و پشتیبانی گروه‌های جهادی به صورت مداوم و توسعه فرهنگ محرومیت‌زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امیدآفرینی و وحدت در میان مردم روستا و حاشیه شهر و مهم‌تر تربیت دانشجوی دغدغه‌مند که آینده کشور در دست وی است، از جمله مهم‌ترین اهداف قرارگاه است.
قره جانلو ادامه داد: آموزش بیش از یک‌هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های سنی مختلف براساس نیاز و علاقمندی شناسایی شده و برگزاری ۶۰ کلاس درس، از جمله فعالیت‌های کارگروه آموزشی و تربیتی گروه‌های جهادی است.
وی گفت: حضور پزشکان در مناطق محروم و ویزیت رایگان، هماهنگی جهت حضور روانشناس و شناسایی بیماران خاص و صعب‌العلاج و معرفی آن‌ها به بیمارستان‌ها برای درمان، فعالیت کارگروه بهداشت و درمان گروه‌های جهادی گنبدکاووس است

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید صداقت
  • دیدار اعضای سازمان بسیج مهندسین کشور با خانواده شهید «محسن صداقت»
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی
  • ۳۷۶ میلیاردتومان اعتبار جهت تسهیلات اشتغال و جهش تولید اختصاص یافت