Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد -ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در برگزاری آئین گل مالی از قطع درختان خودداری شود و از راه های جایگزین مانند استفاده از هیزم های توزیع شده و مشعل های گازی استفاد شود.

به گزارش ایرنا مهرداد فتحی بیرانوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح شهر توزیع و حجم انبوهی از زباله های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در سطح معابر و خیابانهای شهر رها می می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد که این امر می تواند ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان موجبات آلودگی های زیست محیطی را فراهم نماید و لازم است عزاداران حسینی و مسئولین هیات های مذهبی ملاحظات زیست محیطی را دراین­خصوص رعایت نمایند.
فتحی بیرانوند از عزادران حسینی تقاضا کرد که حتی الامکان برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چای از لیوان های کاغذی استفاده و نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماندها در این ایام توجه ویژه و جدی داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: مسئولین هیات ها و تکایای مذهبی در محل توزیع نذورات، کیسه های پلاستیکی و سطل های زباله قرار داده و نظارت لازم را بر جمع آوری و جلوگیری از پخش شدن این ظروف در سطح خیابانها داشه باشند.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست زيست محيطي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این دو واحد گازی در نیروگاه سمنان با سرمایه گذاری بخش خصوصی  راه اندازی شده و برق تولیدی آن 
مجید وفایی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان گفت:  همچنین امروز  ۳۳ مگاوات برق از محل نیروگاه تجدید پذیر خورشیدی وارد مدار خواهد شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و ۱۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.
وفایی گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه نیروگاهی استان سمنان ۸۶ میلیون یورو و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • آئین شکرانه خدمت زائران نوروزی حضرت رضا (ع) 
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی + فیلم
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • افزایش ٤ برابری معاملات بورس و قراردادهای دو جانبه
  • تجهیزات ترافیکی نیوجرسی پلاستیکی و نقش آن در بهبود ترافیک شهری