Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری و شفاف‌سازی عملکرد این نهاد امضا شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ در چرخه کمک‌رسانی به نیازمندان گفت: باید در تولیدات صدا و سیما به مفاهیم انفاق، احسان و کمک به همنوع بیشتر پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره تفاهم‌نامه همکاری با سازمان صدا و سیما توضیح داد: این تفاهم‌نامه همکاری با هدف اطلاع‌رسانی خدمات امداد، ترویج پویش‌­ها و طرح­‌های مشارکتی این نهاد برای افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردمی از طریق روش‌­های نوین الکترونیکی امضا شده است.

فتاح ادامه داد: همچنین ساخت برنامه‌های اطلاع­‌رسانی به‌منظور شفاف­‌سازی نحوه توزیع و مصرف کمک­‌های مردمی، الگوسازی و معرفی خیران و حامیان برجسته کمیته امداد، ترویج فرهنگ خیر و احسان و جلب مشارکت مردم از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استان‌­ها و ایجاد بستر مناسب برای ترویج و تبلیغ محصولات مددجویان در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان صدا و سیما متعهد شده است، طراحی و تولید پیام‌ها و برنامه‌ها‌ در این زمینه بر مبنای پژوهش و تحقیق باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات رسانه ملی در افزایش مشارکت مردمی در زمینه کمک به قشر محروم غیرقابل انکار است گفت: با کمک این سازمان مبلغ کمک به ایتام تحت حمایت در سال ۹۶ از ۳۰۰ میلیارد به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

فتاح با بیان اینکه وضع کنونی اقتصاد خدمت به قشر مستضعف را بسیار سخت کرده است خاطرنشان کرد: با وجود این امدادگران این نهاد با همکاری دیگر مسئولان تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به نیازمندان بدهند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه دشمن بر قشر محروم و ضعیف جامعه برای ایجاد نارضایتی در کشور تمرکز کرده است افزود: با توجه به این وضعیت اقدامات این نهاد دقیقاً مقابله با دشمن است.

علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه بر هم‌افزایی این مجموعه با کمیته امداد برای کمک به قشر محروم جامعه تأکید کرد و گفت: رسانه ملی باید تلاش کند روحیه انفاق را در جامعه بیش از پیش گسترش دهد.

وی با بیان اینکه علمکرد کمیته امداد در سال‌های اخیر موجب افزایش اعتبار این نهاد در میان عموم مردم شده است تأکید کرد: براساس اعتمادی که مردم به رسانه ملی دارند می‌توان با هم‌افزایی این دومجموعه جامعه را به انفاق تشویق کرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسداله چراغی ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان با عنوان اینکه مردم کشورمان امروزه در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی مشکلات زیادی دارند تصریح کرد: عمده ی این مشکلات بخاطر عملکرد نامناسب برخی مسئولان است.

وی با بیان اینکه جمعیت زیاد مددجویان دستگاه‌های حمایتی نشان دهنده مشکلات و نوعی بحران است تصریح کرد: رفع مشکلات چنین قشری نیازمند توسعه برنامه‌هایی همچون اشتغال آفرینی، آموزش و برنامه‌های زیربنایی است و ما در آینده از دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد برای پیشبرد بهتر چنین اموراتی حمایت و پشتیبانی قاطع خواهیم کرد.

منتخب شهرستانهای حوزه جنوب استان ایلام با بیان اینکه در شرایط کنونی کمیته امداد به عنوان دستگاهی که با ضعیف‌ترین قشر جامعه سر و کار دارد رسالت بسیار مهمی بر دوش دارد افزود: اقدامات این نهاد در استان ایلام در زمینه‌های گوناگون از جمله اشتغال، مسکن و خدمات حمایتی متنوع، قابل تحسین است.

چراغی تصریح کرد: داشتن عملکرد مناسب و اعداد و ارقام مستند نشان دهنده ی پویایی هر دستگاه بوده و هر دستگاهی که عملکرد ضعیف دارد نیازمند تحول است.

وی ادامه داد: توسعه استان ایلام به دور از مسائل شخصی و قبیله‌ای هدف مشترک منتخبین جدید مردم استان ایلام بوده و ما هر سه منتخب جدید در این زمینه عهد بستیم که توسعه استان اولویت اصلی مان باشد و خودم هم شخصاً فردی اجرایی و عملگرا هستم که به شدت مخالف دیدگاه‌های شعاری برای مدیران این استان هستم.

کد خبر 6085616

دیگر خبرها

  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • مجلس آینده به دنبال توسعه زیر ساخت‌ها و توجه به قشر محروم است
  • حمایت ۶۲ ایرانی ساکن خارج کشور از ایتام زنجانی
  • کمیته امداد امام خراسان شمالی از نوغانداران حمایت ویژه می‌کند
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • ماه رمضان ۴۱۹۵ حامی جدید در استان مرکزی جذب شد
  • حامیان۵۳ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین استان کمک کردند
  • عملکرد برخی‌ها در حوزه قضایی باعث کاهش اعتماد مردم شده است
  • ‌جذب ۴۶۵۱ حامی جدید طی ماه رمضان امسال در کهگیلویه و بویراحمد