Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:51:50 GMT

48 اکیپ بهداشتی در خوزستان بر توزیع نذورات نظارت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۷۵۶۸

48 اکیپ بهداشتی در خوزستان بر توزیع نذورات نظارت می کنند

اهواز – ایرنا - مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان گفت: 48 اکیپ بازرسی بهداشت محیط بر تهیه و توزیع نذورات تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان نظارت می کنند.

فرهاد صفدری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا اظهار داشت: مرکزبهداشت استان و مراکز بهداشت تابعه، طرح تمام وقت نظارت های بهداشتی بر تهیه و توزیع نذورات را اجرا می کنند و اجرای بیش از 300 ماموریت بازرسی با محوریت سلامت آب و مواد غذایی و آموزش بهداشت به متولیان در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکیپ های بازرسی با استفاده از دستگاههای سنجش پرتابل بازرسی مواد غذایی شامل سنجش چربی های ترانس روغن و دماسنج های لیزری و نفوذی، وضعیت سلامت نذورات را در محل بررسی می کنند و اقدامات لازم در جهت اصلاح روند تولید مواد غذایی و نذورات در صورت نیاز توسط این تیم ها به متولیان ابلاغ می شود.
صفدری بیان کرد: استفاده از آب بهداشتی در تهیه شربت ها و آشامیدنی ها، حفظ بهداشت یخ و جلوگیری از تماس یخ با سطوح آلوده مورد تاکید بهداشت است.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: رعایت بهداشت فردی دست اندرکاران تهیه نذورات و جلوگیری از تماس افراد متفرقه با نذورات به منظور جلوگیری از آلودگی باید رعایت شود.
وی اظهار داشت: بهترین آشایمدنی نذری شربت آبلیمو است که به علت خواص قلیایی می تواند تاثیر به سزایی در جلوگیری از بیماریهای روده ای داشته باشد.
صفدری گفت: تا حد امکان مواد غذایی سرد که نیاز به یخچال دارند مانند سالاد اولیه، شیربرنج و موادغذایی ساندویچی به علت احتمال شست و شوی بهداشتی ناکافی و تماس زیاد دست ها در تهیه نذری توصیه نمی شود.
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بنابراین موادغذایی گرم و پخته گزینه مناسبی برای نذری است و توزیع باید حداکثر تا 2 ساعت بعد از طبخ مواد غذایی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: باید از افت دمای مواد غذایی در حد ولرم جلوگیری شود چون دمای 60 تا 65 درجه سانتیگراد دمای مناسب رشد میکروب های بیماری زا است.
3004/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت تاسوعا و عاشورا اكيپ بهداشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم