Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اگر تا چند سال پیش، دایره تخلفات شخصیت‌های سیاسی به خاطر مقاله‌ها و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های آنان بود، حالا فعالیت‌های مجازی آنان هم زیر ذره بین منتقدان قرار گرفته است. رسانه‌های بزرگ اصولگرا صفحه‌ای را به مولاوردی نسبت داده‌اند و گفته‌اند عکس مسیح علینژاد را لایک کرده است و رسانه‌های محلی منطقه خراسان، از کامنت عضو شورای شهر نیشابور، نگران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واکنش عضو شورای شهر نیشابور

رضا مهرداد عضو و سخنگوی شورای شهر نیشابور، فردی است که این روز‌ها مورد انتقاد شدید هیات‌های عزاداری و محافل اصولگرایی در نیشابور قرار گرفته است. بر اساس گزارشی که رسانه‌های اصولگرا منتشر کرده‌اند سخنگوی شورای شهر نیشابور در نظری زیر پست اینستاگرامی فردی به نام امیر که مداحی محمود کریمی را به مناسبت محرم منتشر کرده بود، مطلبی درباره تمایل جریان مقابل به تحمیق مردم نوشته است. ‎رضا مهرداد در باره این مطلب اظهار نظر کرد و گفت: امام حسین (ع) و عاشورا، جزئی از فرهنگ این کشور و مردم است و کسانی که سابقه من را دارند، می‌دانند که بی حرمتی یا توهین به عاشورا و ائمه نمی‌تواند در مورد من مصداق داشته باشد. کسانی برای تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی معرکه ایجاد می‌کنند، حسابشان از دلدادگان حقیقی اهل بیت جداست؛ لازم می‌دانم اگر برای عزیزانی با حرف من سو تفاهم ایجاد شده، از ایشان پوزش بخواهم.»

‎او با بیان این که موضوع آن جمله، نقد برخی شیوه‌های مداحی بود که در سال‌های اخیر ایجاد شده و نقد مراجع تقلید و بزرگان را هم به دنبال داشته، افزود: بزرگنمایی موضوع، و عامدانه یا از روی ناآگاهی این مساله را تعمیم دادن به عزاداران و از آن بالاتر خود ائمه را هدف این اظهار نظر معرفی کردن، خدمتی به امام مظلوم و شیعیان ایشان نمی‌کند. ایجاد تشویش در مردم، در این ایام عزاداری با دست اویز قرار دادن اعتقادات مردم، با هر هدفی که صورت گرفته باشد، پسندیده نیست.

با این حال این مسائل نتوانست فشار روی او را کاهش دهد. پایگاه‌های خبری وابسته به جریان اصولگرا بیانیه‌های مکرری را منتشر کردند و رفتار مهرداد را محکوم کردند. از جمله نهادی به نام  «کانون بسیج مداحان» و «هیات مذهبی شهرستان نیشابور» در بیانیه خود نوشته‌اند که «در اقدام تازه و منحوس، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر نیشابور رضا مهرداد به تمسخر عزاداری برای امام حسین (ع) پرداخت. اهانت بی‌سابقه این چهره اصلاح‌طلب، که در امتداد سلسله فکری جماعت مخالف با حاکمیت اسلام در جامعه صورت گرفت، نشان داد که توهین به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ از سوی برخی حامیان موسوی و کروبی، اتفاقی بدون برنامه قبلی نبود و لازم است تا همیشه ملت شهیدپرور ایران نسبت به تحرکات پنهان و آشکار برخی از اصلاح‌طلبان بر ضد ارزش‌های اسلامی و ایرانی هوشیار باشند. وقتی توهین‌کنندگان به امام حسین (ع) در عاشورای ۸۸ «مردم خداجوی» خوانده شدند، دیگر ارجاع دادن این فرد معلوم‌الحال به توصیه‌های اهل‌بیت (س) در تأکید بر برپایی عزاداری و گریه بر امام حسین (ع) امری بیهوده می‌نماید.»

در پایان این بیانیه هم تاکید شده است اگر مقامات قضایی با این عضو شورای شهر برخورد نکنند، «امت حزب‌الله آتش به اختیار به این توهین پاسخ خواهد داد.»

عبدالرضا قندهارى، رضا ابراهیم‌نیا، هادى درودى، محمود دشتى، داوود کمیلى و رضا مهرداد اعضای لیست امید در انتخابات شورای شهر نیشابور بودند که از این جمع هادی درودی و رضا مهرداد وارد شورای شهر نیشابور شدند.

مهرداد از سال ۸۳  مجله محلی خیام‌نامه را با مشی اصلاح‌طلبی در نیشابور منتشر کرده است. نشریه‌ای حرفه‌ای که رویکرد فسادستیز نسبت به اتفاقات محلی دارد و با شخصیت‌های ملی مثل شهرام ناظری هم مصاحبه داشته است. طرفدارن و خوانندگان این نشریه معتقد هستند افشاگری‌های خیام‌نامه موجب عزل عباس حسینی از شهرداری نیشابور از سوی وزیر کشور در بهار ۹۵ شده است.

طبق خبری که سایت قدس منتشر کرده است «سیدعباس حسینی از سمت شهرداری نیشابور عزل و به مجازات محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های مشمول این قانون، به مدت ۱۰ سال محکوم شده است.» این نشریه در آن زمان برخی تخلفات مالی شهرداری از جمله حقوق نامتعارف شهردار را مورد بررسی قرار داده بود.

خیام نامه در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ از سوی محمدعلی رامین به خاطر «بی‌توجهی به تذکرهای معاونت مطبوعاتی» و «اصرار بر تخلفات» توقیف شد. با این حال اسفند ۹۱ بعد از تبرئه در دادگاه، انتشار این نشریه از سر گرفته شد. این مهمترین پرنده تشکیل شده برای خیام نامه بود، اما تنها پرونده این نشریه نبود. مثلا در ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ مدیرمسئول آن (رضا مهرداد) به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» بازداشت شد.

قبل از آن در ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ هم رضا مهرداد به خاطر مطلبی با تیتر «دختران طلبه: ما این جا راحتیم» دربارهٔ حوزه علمیه بانوان نیشابور مدت کوتاهی بازداشت شده بود. با این حال فرماندهان سپاه و اعضای سابق شورای شهر با الفاظ بسیار تندی مدیران این نشریه را مورد هجمه قرار می‌دادند. با این حال از میان شش اصلاح‌طلب حاضر در انتخابات شورای شهر، این رضا مهرداد است که وارد شورای شهر نیشابور شده است و این اصولگرایان هستند که پشت دیوار شورای شهر باقی مانده‌اند. باید دید تکلیف این کامنت و آن آتش به اختیار چه خواهد شد؟

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسخر اصلاح‌‎طلبان روزنه‌گشا توسط «حجاریان»

حجاریان در پاسخ دیرهنگام به بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب که خواهان حضور انتخاباتی و گشایش سیاسی در این جریان بودند با ریشخند نظر آنان بیان کرده که «ما تنور انتخابات را گرم می‌کنیم، اما نان خود را می‌پزیم

به گزارش مشرق، «سعید حجاریان» تئوریسین جریان اصلاحات بعد از یک وقفه نسبتا بلند مدت و سکوت در بحبوحه انتخابات مجلس دوازدهم به بیانیه «اصلاح‌طلبان روزنه گشا»‌ پاسخ داده است؛‌ پاسخی که با چاشنی تمسخر و دست کم گرفتن این گروه در دل جریان اصلاحات همراه بود. اما نکته جالب توجهی که کلیت جوابیه حجاریان موید آن است «انحصارطلبی»‌ قدرت در میان بخش متمرکز در این جناح است که روزنه‌گشایان در بیانه خود به آن اعتراض کرده بودند.

حجاریان در این نوشتار با ریشخند تعداد امضاء‌کنندگان این بیانیه می‌نویسد: «من اهل نشانه‌شناسی و نمادیابی نیستم اما با خواندن عنوان این بیانیه پرسشی در ذهن‌ام به‌وجود آمد که عدد ۱۱۰ به چه معنایی راجع است؟ آیا روزنه‌گشایان به‌دنبال معجزه ابجد بوده‌اند یا به دیگر مدلول‌هایِ عینیِ این عدد، خاصه در زمینه انتخابات، ارجاع داده‌اند؟»

تئوریسین جریان اصلاحات که اغلب هسته مرکزی قدرت در این جریان با افکار وی وارد عمل شده است، با حمله به طیف اصلاح‌طلبان روزنه گشا با نگاهی تجاری به امر سیاسی، مطرح می‌کند:‌ «به‌عنوان نمونه در یک دیدار چهار نفره (سه عضو یک تشکل سیاسی با یک مقام حاکمیتی) در پاسخ به طرح موضوع «حضور به‌منظور گرم کردن تنور انتخابات» پاسخ داده شد: ما تنور انتخابات را گرم می‌کنیم، اما نان خود را می‌پزیم؛ که همانا ایجاد گشایش سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی باشد! حال آن‌که امروز ایده بازیگر فعال صاحب قدرت به‌شکل معکوس ترجمه و حداکثر به‌عنوان بازیگر منفعل و بخشی از میزانسن انتخابات پذیرفته است. می‌خواهم از این مثال نتیجه بگیرم که کنش سیاسی- انتخاباتی علاوه بر «زمان‌مندی» نیازمند بهره‌مندی از پول سیاست است، که همان «قدرت» باشد.»

درحالی حجاریان به طور صریح از پول سیاسی یا همان قدرت که در انتخابات نقد می‌شود سخن می گوید و مطرح می‌کند گرم کردن تنور انتخابات مجلس دوازدهم برای اصلاح طلبان نان نداشته و بنابراین ورود به این عرصه بدون فایده بوده است که اصلاح طلبان روزنه گشا نگاهی بلند مدت به انتخابات داشتند.

حجاریان همچنین بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب را حاکی از تصمیمات یک شبه خوانده و نوشته است:‌« از آن گذشته، این سنخ‌ بیانیه‌نویسی‌هایِ کمپینی- که فرض من آن است برآمده از گفت‌وگوی جمعی هستند و نه تجویزهای من عندی و دیگر اقسام تجویز!- عمده امر سیاست را به انتخابات تقلیل می‌دهند. اگر پاسخ روزنه‌گشایان به این ادعا منفی باشد، باید پرسید چرا طرح این مباحث به شکل روندی گفت‌وگومحور در ماه‌های منتهی به انتخابات ۱۴۰۲ منتشر و منعکس نشد؟»

این درحالی است که اگر نگاهی به روزنامه‌های اصلاح‌طلب در چند ماه مانده به انتخابات مجلس دوازدهم بیندازیم خصوصا اعضای حزب کارگزاران برای حضور در انتخابات تلاش کرده و مشارکت و لیست دهی را در این عرصه مورد تاکید قرار می‌دادند و سئوال اساسی اصلاح طلبان مشارکت طلب این بود که با حذف صندوق رای عملا چگونه می‌توان کنشگری دموکراتیک و سیاسی انجام داد؟

حتی برخی از افراد نزدیک به جریان اصلاح‌طلب مطرح می‌کردند که این جریان در دامی که خود برای خود * کرده بود افتاد و اگر اعضای این جریان در انتخابات ثبت نام می کردند تایید صلاحیت می‌شدند.

موضوعی که رئیس دولت اصلاحات در پیام خود به آن اشاره کرد و درباره فضای انتخاباتی بیان داشت:‌ «البته لازم است بگوییم که آنچه رهبری چند هفته پیش دربارهٔ انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی و امکان حضور همه جریان‌ها یا نامزدهای مورد نظر خود و ... گفتند می‌توانست ما را به انتخابات قابل قبول نزدیک کند ولی کاش این مطالب خیلی پیش تر بیان می‌شد.»‌

اتفاقا سازوکار انتخابات با موضوع پیش ثبت‌نام شفاف‌تر شد اما این شفاف‌سازی برای اصلاح‌طلبان که همواره با شیوه ناز و عشو سیاسی در هر انتخاباتی حرکت می‌کنند و سعی دارند حضور خود را با جلب امتیازاتی در انتخابات همراه سازند، مطلوب نبود و این جریان فریب حربه کهنه خود را خورد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • قادری: تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس افزایش پیدا کرده است/ اصولگریان نصف می‌شوند
  • کنایه ایمانی به جایگاه حدادعادل در بین اصولگرایان / اصلاح طلبان ذیل نام خاتمی حرکت نمی کنند
  • کیهان پیگیر مجازات زن درمانگاه قم که سوژه عکاسی طلبه جنجالی شد
  • تمسخر اصلاح‌‎طلبان روزنه‌گشا توسط «حجاریان»
  • لایک جنجالی مدافع یوونتوس؛ می‌تونی الگری رو پرت کنی بیرون؟ / عکس
  • حمله کیهان به ظریف: علیه سردار جعفری تهمت زدی، باید پاسخگو باشی
  • حمله کیهان به ظریف بعد از یک روز ذوق زدگی!
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند
  • اصلاح‌طلبان، ظریف را وادار به عذرخواهی کردند | ماجرای فایل صوتی درز کرده از مهمانی؛ ظریف چه گفته بود؟
  • واکنش ظریف به انتشار فایل جدید صوتی: خیانت کردید