Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:14:24 GMT

روش هاي صرفه جويي در ميهماني ها

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۱۱۹

روش هاي صرفه جويي در ميهماني ها

خبرگزاري آريا -

براي مهماني دادن سعي کنيد غذاهايي با مواد اوليه ارزان تر را جايگزين کنيد
در اين مقاله به بررسي بعضي از راهکارهايي مي پردازيم که از طريق آن ها مي توانيد در هزينه مهماني ها صرفه جويي کنيد و به جاي حذف کامل، جشن هايتان را طور ديگري برگزار کنيد و چند ساعتي در کنار عزيزانتان از فکر و خيال فارغ شويد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفت روش صرفه جويي براي ميهماني ها
وضعيت اقتصادي فعلي با کسي شوخي ندارد. زماني که تغييري اتفاق مي افتد، مي توان دو روش در پيش گرفت؛ اولين روش انکار تغيير و چسبيدن به سبک زندگي قديم است؛ روش دوم اما پذيرفتن و تغيير سبک زندگي است. يکي از زيرمجموعه هاي سبک زندگي هم برگزار کردن مهماني است.
در اين شرايط اقتصادي خيلي ها ممکن است به فکر کم کردن رفت و آمدهايشان بيفتند؛ در حالي که رفت و‌ آمد در شرايطي که استرس زيادي وجود دارد، مي تواند حال روحي افراد را بهتر کند. در اين مقاله به بررسي بعضي از راهکارهايي مي پردازيم که از طريق آن ها مي توانيد در هزينه مهماني ها صرفه جويي کنيد و به جاي حذف کامل، جشن هايتان را طور ديگري برگزار کنيد و چند ساعتي در کنار عزيزانتان از فکر و خيال فارغ شويد.
صرف نظر از ظروف يک‌ بار‌ مصرف
تا همين چند وقت پيش، وقتي مهماني دوستانه‌ کوچکي برگزار مي شد، اولين گزينه براي ظرف و ظروف، استفاده از ظروف يک بار مصرف بود؛ چون هم ارزان بودند و هم نيازي به شستن نداشتند و لازم نبود براي تميز کردن‌شان وقت گذاشت؛ استفاده از انواع ليوان، پيش دستي، بشقاب و حتي قاشق و چنگال يک بار مصرف متاسفانه بسيار رايج بود و خيلي ها به فکر عواقب زيست محيطي آن ها نبودند. اين روزها اما قيمت ظروف يک بار مصرف چند برابر شده است و استفاده از آن ها ديگر به صرفه نيست. به همين دليل بهتر است اين بخش از پذيرايي را با استفاده از ظروف معمولي تغيير دهيد و در هزينه هايتان صرفه جويي کنيد. براي شستن ظرف ها هم يا از وضعيت اکونومي ماشين ظرفشويي کمک بگيريد يا خودتان آستين بالا بزنيد و آن ها را تميز کنيد.
بخارپز کنيد
خريد روغن مايع، زيتون و کنجد را براي موقعيت هاي ضروري بگذاريد و در ساير شرايط از بخارپز و گريل کردن مواد غذايي کمک بگيريد. مزاياي بخارپز کردن غذا براي سلامت شما و مهمانانتان بسيار زياد است، هزينه کمتري دارد و نيازي به استفاده از روغن سرخ‌کردني نخواهد داشت. با استفاده از بخارپز مي‌توانيد مواد مفيد غذاها را تا 50 درصد بيشتر نگه داريد و از طعم بهتر خوراکي‌ها لذت ببريد.
قيد غذاهاي گران را بزنيد
براي پذيرايي از مهمانان در مهماني هاي رسمي يا بايد به روش قديم رفتار کنيد و سراغ مرصع پلو و خورش فسنجان برويد يا سعي کنيد غذاهايي با مواد اوليه ارزان تر را جايگزين کنيد. گزينه اول باعث مي شود هزينه زيادي بابت مواردي مثل پسته و گردو بپردازيد که در اين شرايط اقتصادي گزينه عاقلانه اي نيست. شايد فکر کنيد در ازاي اين هزينه جلوي آشناها حفظ ظاهر مي کنيد؛ اما سوال اصلي اين است که چرا بايد اين کار را انجام دهيد و به چه قيمتي؟ پيشنهاد مي کنيم به جاي صرف انرژي و هزينه براي تعارفات معمول، پول‌تان را براي مايحتاج ضروري زندگي روزمره مثل خريد انواع برنج ايراني، هندي و دودي، مرغ، لبنيات و سبزيجات اختصاص دهيد. هيچ ايرادي ندارد اگر براي پذيرايي از مهمانانتان يک برنج ساده بگذاريد و آن را با خوراک مرغ همراه کنيد.
چند مدل غذا درست کنم؟
تا همين چند وقت پيش هم مرسوم بود در مهماني هاي رسمي چندين مدل غذاي اصلي، دسر و پيش غذا سرو شود. اين روزها اما هيچ ايرادي ندارد اگر قيد درست کردن اين همه غذا را که احتمالا نيمي از آن ها حيف و ميل مي شود، بزنيد و به درست کردن تنها يک مدل پيش غذا، نهايتا دو مدل غذاي اصلي و يک دسر بپردازيد. قرار نيست هزينه مهماني يک شب، بخش بزرگي از درآمد شما را از بين ببرد. اگر هم احساس مي کنيد به اين روش ادامه خواهيد داد حتما باقيمانده غذاها را به دست افراد نيازمند برسانيد.
شيريني پزي در خانه
يکي از واقعيت‌هاي دنياي آشپزي اين است که پخت شيريني نسبت به خريد آن از قنادي، هزينه بسيار کمتري مي‌برد. در حقيقت با نيمي از هزينه خريد شيريني مي‌توانيد ميزان بيشتري شيريني در خانه درست کنيد. اگر فکر مي‌کنيد وقت کافي براي درست کردن شيريني قبل از هر مهماني را نداريد، يک بار که وقت داشتيد مقدار زيادي شيريني درست کنيد و آن را داخل فريزر بگذاريد. اينطوري مي توانيد هر بار که مهمان داريد مقداري از آن را بيرون بياوريد و در مايکروفر گرم کنيد. اين کار باعث مي شود شيريني ها طوري به نظر برسند که انگار همين الان پخته شده اند. سراغ شيريني هاي سخت هم نرويد؛ دستور پخت چند شيريني آسان را پيدا کنيد و سعي کنيد در درست کردنشان تبحر پيدا کنيد. سرو شيريني هاي خوشمزه در کنار چاي يا قهوه پذيرايي شما را زيباتر مي کند.
کمتر از گوشت استفاده کنيد
ممکن است در ذهنتان نسبت به مصرف کمتر گوشت گارد بگيريد؛ اما واقعيت اين است که تحقيقات نشان داده اند ميزان ضروري استفاده از گوشت قرمز براي بدن هر فرد فرمول خاصي دارد که به دست آوردنش ساده است؛ براي مثال اين ميزان براي فردي با 70 کيلوگرم وزن، 56 گرم گوشت قرمز خواهد بود؛ مگر اينکه از سو تغذيه رنج ببرد و متخصص تغذيه برايش مصرف ميزان بيشتري گوشت قرمز را تجويز کرده باشد. استفاده بيشتر از اين ميزان براي افراد عادي مي تواند باعث بروز مشکلاتي در مورد سلامت شان شود. به همين دليل توصيه مي کنيم طرز تهيه غذاهاي خوشمزه گياهي را هم ياد بگيريد و براي پيش غذا يا حتي غذاي رسمي سراغ دستور پخت اين موارد برويد.
خودتان درست کنيد
چه در مورد غذاهايي که مي خواهيد در مهمان ها سرو کنيد و چه در مورد نوشيدني ها سعي کنيد کنترل امور را در دست بگيريد. به جاي سفارش غذا از بيرون، خودتان غذا درست کنيد. حتي مي توانيد با کمترين هزينه نوشيدني هاي خوشمزه اي درست کنيد که طبيعي هستند و آن ها را جايگزين نوشابه و دلستر کنيد. حتي مي توانيد با ترکيب نعنا، آويشن، ماست، نمک و آب دوغ هاي خوشمزه اي درست کنيد و به عنوان نوشيدني در کنار غذاهاي ايراني سرو کنيد.
منبع : salamatnews.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه به قهرمان بوندس‌لیگا: امیدوارم آماده باشید

به گزارش "ورزش سه"، دیوید مویس امیدوار است که بازیکنان بایرلورکوزن به دلیل جشن قهرمانی بوندس‌لیگا در هفته جاری همچنان در حالت نباشند. بایرلورکوزن باید در بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل وستهم قرار بگیرد.

بایرلورکوزن این هفته برای اولین‌بار در تاریخ خود عنوان قهرمانی آلمان را به دست آورد و بازیکنان و اعضای این تیم با میهمانی شبانه این دستاورد بزرگ را جشن گرفتند.

لورکوزن که در 43 بازی گذشته شکست نخورده است در بازی رفت مقابل وستهم با نتیجه 2-0 برنده شده بود و شانس زیادی پیش از شروع بازی برگشت برای صعود به نیمه نهایی دارد.

مویس، سرمربی وستهم، در نشست خبری گفت: "چرا نباید میهمانی بگیرید؟ بعد از قهرمان شدن باید جشن بگیرید، باید از آن لذت ببرید چون لحظات خیلی سریع می‌گذرند. امیدوارم که میهمانی آن‌ها تمام شده باشد و آماده این بازی باشند."

جارود بوون بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی هفته گذشته و شکست برابر فولام در لیگ برتر را به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر از دست داد اما در تمرین وستهم در کنار کالوین فیلیپس و آلفونس آرئولا شرکت کرد.

مویس در مورد مصدومان تیمش گفت: "دیدن جارود در تمرین عالی بود. البته من هنوز مطمئن نیستم که او بازی خواهد کرد یا نه. ما کالوین و آلفونسو را هم در تمرین داشتیم، اما در مورد آن‌ها هم مطمئن نیستم. در مورد آن‌ها فردا تصمیم خواهیم گرفت."

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • صرفه‌جویی ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در پارسال
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • برگزاری آئین میهمانی آلاله‌ها در لرستان
  • کنایه به قهرمان بوندس‌لیگا: امیدوارم آماده باشید
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • کاظمی داور استقلال شد/مومنی داور میهمانی پرسپولیس در آبادان
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد