Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل توافق سوچی را نتیجه تلاشهای دیپلماتیک در اجلاس سران در تهران خواند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «غلامعلی خوشرو» نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست دیروز (سه شنبه)  شورای امنیت گفت: توافق سوچی بین سوریه و ترکیه نتیجه تلاشهای دیپلماتیک هفته های اخیر، از جمله در قالب نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در جلسه شورای امنیت برای بررسی آخرین تحولات سوریه سخنرانی می کرد ، اظهار داشت: این توافق مبتنی بر رهیافت اصولی و روح حاکم بر روند آستانه است که بر اساس آن ضمن تداوم مبارزه با تروریست ها، باید تلاشهای لازم برای جلوگیری از وارد آمدن صدمه به غیرنظامیان به عمل آید.

نماینده دائم ایران افزود: این توافق همچنین در راستای اصولی است که  آقای روحانی در نشست سران روند آستانه بر لزوم رعایت آنها تأکید کردند. 

وی اضافه کرد: این توافق زمینه لازم را برای کنترل دولت سوریه بر بخش های بیشتری از خاک خود فراهم می آورد و مثل هر کشور دیگر، این حق مسلم سوریه است.

 خوشرو همچنین با تأکید بر لزوم بازگشت آوارگان سوری، آن را در آغاز گفتگوهای ملی و فرآیند سیاسی سوری – سوری مهم قلمداد کرد.

نماینده دائم ایران گفت: در شرایط حساس کنونی کشورها باید از سوریه برای اعاده حاکمیت خود و بازسازی آن حمایت کنند.

وی در پاسخ به اتهامات نماینده آمریکا علیه ایران نیز گفت: هدف این سخنان پوشش گذاشتن بر شکست سیاست این کشور در سوریه است. 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غلامعلی خوشرو توافق سوچی سازمان ملل تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟