Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@11:28:09 GMT

خطر انتقال هپاتیت با قمه زنی

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۶۸۱

خطر انتقال هپاتیت با قمه زنی

سید موید علویان افزود:، اما در مواردی هر چند محدود که قمه زنی و یا تیغ زنی صورت می‌گیرد، به واسطه استفاده از قمه مشترک، خطر انتقال و ابتلا به هپاتیت بی و سی افزایش می‌یابد.

 

وی اظهار داشت: قمه زنی معمولا با پاشیدن خون به اطراف همراه است که از این طریق هم می‌تواند سبب انتقال بیماری هپاتیت به اطرافیان شود و سایرین ناخواسته در معرض خطر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هپاتیت، التهاب کبد است و عوامل ایجاد کنندهٔ آن متعدد هستند. هپاتیت عمدتاً توسط یکی از ۶ ویروس هپاتیتی (E,D,C,B,A یا G.) ایجاد می‌شود. عامل ایجاد کنندۀ هپاتیت هر چه باشد باعث التهاب کبد خواهد شد و کارکرد آن را مختل خواهد کرد.

 

علویان در خصوص راه‌های انتقال بیماری هپاتیت در کشور گفت: مهمترین عامل انتقال هپاتیت C. در ایران اعتیاد و در هپاتیت B. هم مهمترین راه انتقال خالکوبی غیر بهداشتی و روابط جنسی حفاظت نشده می‌باشد.

 

وی در عین حال افزود: با اقدامات بهداشتی از قبیل: واکسیناسیون هپاتیت B، میزان انتقال و موارد جدید این بیماری در کشور به شدت کاهش یافته و شیوع آن به کمتز از ۲ درصد رسیده است.
رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد که شیوع هپاتیت C. هم در کشور کاهش یافته و به کمتر از نیم درصد رسیده و در صدد هستیم تا سال ۱۴۱۰ این بیماری در کشور ریشه کن شود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قمه زنی هپاتیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست مشترک با سیلوا آپونته، سفیر و محققان کشاورزی کشور ونزوئلا از اعلام آمادگی ایران در انتقال دانش و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی توسط شرکت‌های خصوصی به ونزوئلا خبر داد و گفت: نخستین دوره‌های کوتاه مدت به میزبانی مؤسسه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با حضور ۸ نفر از محققان بخش کشاورزی این کشور از ۲۴ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت سال جاری در حال برگزاری است.

وی افزود: استقرار شرکت‌های بخش خصوصی در پارک و دهکده‌های علم و فناوری کشاورزی فرصتی مناسب برای مراودات اقتصادی دو کشور است.

در ادامه سیلوا آپونته، سفیر ونزوئلا علم و فن‌آوری را مکمل کشاورزی و اقتصاد کشورش دانست و گفت: اعزام محققان کشورش به جمهوری اسلامی ایران به منظور آموزش علوم و فن‌آوری‌های نوین کشاورزی در راستای توافقات قبلی دو کشور و حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ونزوئلا است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشت، آموزش و علم و فناوری این کشور با الگوگیری از معاونت علم و فناوری ایران ایجاد شده است، افزود: در همین راستا در اوایل سال ۲۰۲۳ نخستین پارک علم و فناوری نیز در ونزوئلا تأسیس شد.

کد خبر 6079181

دیگر خبرها

  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • علت عجیب کهیرهای پوستی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • انجام حدود۱۰ هزار تست تشخیصی بیماری سل در گاوداری‌های شهرستان تربت حیدریه