Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدرضا عباسی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: بهترین راه تعریف تاسوعا و عاشورا ترویج ادب و احترام است، در واقع مداحان اهل بیت باید در این روزهای ویژه برای جوانان ادب ابوالفضل، ادب حسینی و ... را بازگو کنند.

وی تصریح کرد: بهترین راه نجات جامعه امروز، گسترش ادب در بیان جوانان است و ما باید بپذیریم که امروزه جوانان از ادب به دور شده اند، احترامات از میان بر داشته شده و دیگر احترام والدین و فرزندی در نسل امروز وجود ندارد آن هم به این دلیل که والدین امروزی 2 شیفت کار می کنند تا پول توجیبی فرزندشان 2 برابر شود بنابراین از بحث تربیت غافل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام عباسی افزود: در این شب های عزاداری بهتر است از ادب پیامبران و امامانمان صحبت کنیم از فرزند ارشد امام حسین (ع) که با وجود زن و فرزند برای حضور در میدان جنگ از پدر اجازه گرفت.

وی بیان کرد: مجالس اباعبدالله مجالس ادب است که با سخنرانی 5 تا 10 دقیقه ای برای قشر نوجوان و جوان درست نمی شود چنین مراسم هایی باید به صورت مستمر در مدارس، مساجد، اماکن تفریحی از سوی کارشناسان به منظور پاسخگویی به تمامی سوالات برگزار شود.

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: با گسترش ادب در جامعه تمامی معضلات امروزه از بین خواهد رفت به طور مثال ادب میان زن و شوهر، دادگاه های خانواده را خلوت تر، احتکارها را ریشه کن و دعوای های خیابانی را کاهش می دهد.

 

خبرنگار: هدی نتاج

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نسل جوان ترویج احترام ادب کارشناس مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در نشست شورای جوانی جمعیت سمنان گفت: تحقق جوانی جمعیت در کنار پشتوانه‌های قانونی نیازمند فرهنگ‌سازی در بین جوانان است و انتظار می‌رود بخش های مختلف در توجیه و تبیین اهمیت جایگاه ازدواج و فرزندآوری به ویژه برای نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به آمارهایی در زمینه سقط جنین به دستور پزشکان، افزود: گزارش‌هایی وجود دارد که پزشکان دستور به سقط جنین می‌دهند، اما در بررسی‌های بیشتر مشخص می‌شود جنین مشکلی ندارد و نیازی به سقط نبوده است.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: شنیده شده دستگاه‌های انجام آزمایش غربالگری دوره بارداری معیوب است، باید این موضوع بررسی و در صورت صحت، مشکل این تجهیزات برطرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم در تحقق جوانی جمعیت، گفت: واگذاری زمین به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت از جمله اقدام‌های سودمند در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود