Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@15:52:13 GMT

عاشورا برای همیشه درسی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۷۶۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسین میرلوحی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما افزود: حقیقت ماجرا این است که کربلا یک مفهوم نسبی نیست بلکه مطلق و اباعبدالله الحسین(ع) مفهوم مطلق در عالم است.
وی ادامه داد: این به سخره گرفتن قیام عاشوراست که بخواهیم از این حقیقت مطلق، تفسیرهای تحریف کن ارائه و یا تحریف های متضاد از آن در جامعه بیان کنیم و مردم را به این آخرین مرجع و پناه هم بدبین کنیم و روزی عاشورا را درس مذاکره و روزی آن را درس استقامت و پایداری بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با بیان اینکه باید حقیقت را حقیقت واحدی تلقی کنیم، افزود: همین حقیقت در ماجرای خواص اثرگذار در جامعه جریان دارد.
وی اضافه کرد: اینکه مفهوم امامت و ولایت در جامعه برای خواص درست فهمیده نشود و نظر شخصی، مقدم قرار گیرد موجب می شود که خواص از جامعه دور شوند.
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی گفت: کسانی که نظر شخصی خود را موفق تر می دانند کسانی هستند که در قالب معادلات مادی دنیا فرو رفتند و فکر می کنند مسئله جان دادن و آبرو و خانواده را در میدان آوردن، مسئله افراطی است. قطعاً اگر سیدالشهدا اکنون در میان ما بود و شعار های روز عاشورا را تکرار می کرد در همین کشور ما هم برخی مسئولان به راحتی حضرت سیدالشهدا را به عنوان یک افراطی قلمداد می کردند.
وی ادامه داد: امروز کسانی که نوای سازش سر می دهند علاوه بر اینکه از این جهت مردود هستند از جهت حافظه تاریخی مردم هم مردودند.
دیگر کارشناس مذهبی حاضر در این برنامه هم با اشاره به اینکه در ماجرای هابیل و قابیل هم دو جریان مقابل هم قرار می گیرند، گفت: یک جریان که بر اساس نفسانیت و دلخواه خود عمل می کند و دیگری کسی که بندگی خدا و در راه خدا تلاش و بر مبنای حقانیت، انسانیت و اخلاق عمل می کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن سعیدی ادامه داد: در حادثه کربلا اکثریت از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند و آن ها دنیا را بر آخرت ترجیح دادند و اسیر هوای نفس شدند.
وی گفت: در دنیا هم این گونه است، اقلیت در پی حق هستند و ما از حقوق مظلومین می خواهیم دفاع کنیم اما بخشی از جهان خصلت استکباری دارد و می خواهد برای همه جهان تصمیم بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی افزود: تلاش کنیم روح اسلام و معنویت را بیشتر در جامعه جا بیاندازیم.
حجت الاسلام والمسلمین احمد حسینی شریفی عضو هیئت علمی دانشگاه و مولف دانشنامه اخلاق کار بردی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با بیان اینکه درس های اخلاقی عاشورا بسیار متنوع و متعدد است، گفت: بصیرت، استقامت در راه حق و غیرت و عزت دینی از شاخص های اخلاقی عاشوراست.
وی افزود: مهم برای جامعه ما این است که متعلقات این اصول اخلاقی را بشناسیم.
حجت الاسلام و المسلمین شریفی اضافه کرد: باید از امام و ولایت دفاع و به تکلیف خود عمل کنیم و بصیرت و آگاهی باید به موقع باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گفتگوی ویژه درس عاشورا خواص انحراف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند