Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:23:23 GMT

تون و ماهاتیر از محبوبترین نام ها درمیان مردم مالزی است

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۷۶۹

تون و ماهاتیر از محبوبترین نام ها درمیان مردم مالزی است

کوالالامپور- ایرنا- نتایج یک بررسی در میان مردم مالزی نشان می دهد که نام های 'تون' و 'ماهاتیر' از محبوب ترین اسامی شناخته شده در میان مردم این کشور محسوب می شود و والدین جوان این نام ها را برای فرزندان خود انتخاب می کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، اداره ثبت ملی مالزی تازه ترین بررسی انجام شده در مورد نام های محبوب در میان مردم این کشور جنوب شرق آسیا را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج این بررسی حاکی است بسیاری از پدران و مادران جوان در مالزی نام 'ماهاتیر' را بر روی فرزندان پسرخود انتخاب می کنند که این بیانگر محبوبیت گسترده نخست وزیر مالزی درمیان عموم مردم این کشور است.
طبق این گزارش نام 'تون' (عنوان استعاری ماهاتیر محمد) علاوه بر 'ماهاتیر' در فهرست نام های بسیارمحبوب در میان مالزیایی هاست.
اداره ثبت ملی مالزی اعلام کرده که تاکنون 4 هزار و 726 نفر از مردم نام 'تون' و'420' نفر نیز نام 'ماهاتیر' را بر روی فرزندان خود انتخاب کرده اند.
طبق این بررسی نام تون پیشتر برای افراد مختلف استفاده می شد اما پس از چهاردهمین انتخابات سراسری در مالزی و بازگشت ماهاتیر محمد به قدرت سیاسی بسیاری از مردم و رسانه ها از نخست وزیر به عنوان دکتر ام' یا 'تون' یاد می کنند.
گزارش 'جاسری کاسیم ' رئیس اداره ثبت ملی مالزی که به رسانه ها ارسال شده حاکی است برای بسیاری از مردم این کشور نام 'مالزی' نیز بسیار محبوب است و والدین 129 کودک خود را با همین اسم دراین اداره در ماههای اخیر ثبت کرده اند.
بر این اساس، اداره ثبت ملی مالزی دارای استانداردهای متعددی برای نام گذاری است که والدین مالزیایی با استفاده از آنها اسامی متنوعی حتی از جوامع مختلف برای فرزندان خود انتخاب می کنند.
طبق این گزارش، تعدادی از والدین مالزیایی هنگام انتخاب نام برای فرزندان خود تا حد زیادی تحت تاثیر رویدادهای جاری اجتماعی و سیاسی از جمله تحولات ورزشی مانند جام جهانی اقدام به نام گذاری فرزندان خود می کنند که این اداره در مواردی نام جایگزین را به آنها پیشنهاد می دهد.
نامگذاری فرزندان به نام ایالت های مالزی نیز ازدیگر ویژگی هایی است که توسط برخی والدین برای فرزندان انجام می شود، به طور مثال ایالت های 'جوهور' با (163) مورد،پراک(130)،ملاکا(91) و کداح با (60) و مرداکا با (102) مورد دارای فراوانی نام بر روی فرزندان مالزیایی بوده است.
ایالت های 'پهنگ' ،'ساراوک'،لابوان، پرلیس، کلانتان، سلانگور، پولائو پیننگ نیز از دیگر اسامی بوده که تعدادی از مالزیایی ها برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.
مالزی با جمعیت چند نژادی مالایی، هندی و چینی و بیش از 31 میلیون نفر دارای 13 ایالت واقع در جنوب شرق آسیاست .
به گزارش ایرنا، نتایج یک نظرسنجی مرکز مستقل افکارسنجی مردکا درمالزی نیز ماه گذشته نشان داد که 71 درصد از مردم مالزی از اقدام های دولت ماهاتیر محمد در 100 روز اول فعالیت این دولت ابراز رضایت داشتند اما بسیاری از آنها از افزایش مسائل قومی و مذهبی دراین مدت ابراز نگرانی کرده بودند.
ماهاتیر محمد پس از بازنشستگی و کناره گیری از قدرت درسال 2003 ( پس از 22 سال نخست وزیری) دوباره در پی چهاردهمین انتخابات سراسری مردم مالزی در روز 9 مه (19 اردیبهشت )به عنوان نخست وزیر هفتم این کشور به عرصه قدرت سیاسی بازگشت.
شبد**آساق **1599**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي ماهاتير تون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی

نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند