Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-07@06:14:05 GMT

پنجمین نشست مشترک کنسولی ایران و بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۸۸۷۷۸

پنجمین نشست مشترک کنسولی ایران و بلاروس

به گزارش پارس نیوز، 

دومین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس دیروز (دوشنبه) ۲۶ شهریور به ریاست «علی چگنی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان و مدیرکل مهاجرت وزارت کشور انگلیس در تهران برگزار شد.

یادداشت تفاهم همکاری‌های کنسولی و همکاری‌های مهاجرتی، تسهیل و افزایش صدور روادید، بررسی امکان امضای موافقتنامه‌های معاضدت قضایی، انتقال محکومان و استرداد مجرمان، همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، انسان و جرائم سازمان یافته، همکاری‌های پلیسی، تسریع در اطلاع رسانی اتباع زندانی به سفارتخانه‌های دو کشور و رسیدگی به امور مرتبط با مشکلات ایرانیان مقیم از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور اول این گفتگو‌ها سال گذشته در لندن برگزار شد.

در همین زمینه حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن در توئیتی نوشت: از زمان برگزاری دور اول این گفتگو‌ها در سال گذشته در لندن، یکی از موضوعات مهم مورد بررسی دو طرف، افزایش صدور روادید برای اتباع ایران است.

* پنجمین نشست مشترک کنسولی ایران و بلاروس

پنجمین نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس نیز دوشنبه ۱۹ شهریور به ریاست مدیران کل کنسولی وزارتخانه‌های خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

در این اجلاس روسای هیأت‌های دو کشور ضمن ابراز رضایت از پیشرفت‌های حاصل در افزایش تسهیلات روادیدی، همکاری‌های قضایی، انتقال محکومان، استرداد مجرمان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته، بر ادامه اجرای کامل توافقات فیمابین تاکید کردند. 

در این نشست همچنین دو طرف در خصوص همکاری‌ها در زمینه اعطای تسهیلات هر چه بیشتر برای تردد قانونی، آسان و امن برای اتباع یکدیگر، گردشگری، بازرگانی، امور دانشجویان، زندانیان و همکاری‌های پلیس‌های دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه وزارت کشور قاچاق لندن جمهوری اسلامی بلاروس قاچاق مواد مخدر انگلیس ایران ایران و انگلیس بلاروس مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۸۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور

تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شرکت کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد «حلقه امنیتی 2024» با شعار «امنیت برای همه» و حضور کشورهای بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.

امیر محمود محمودی فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد گفت: در این تمرین کشور بلاروس به عنوان همکار با ما در طرح ریزی و انجام عملیات شرکت داشت و چهار کشور آذربایجان، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان هم به عنوان کشورهای ناظر هیئت هایی را برای این تمرین اعزام کردند.

وی افزود: این تمرین به مدت سه روز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی برگزار شد.

امیر محمودی تصریح کرد: هدف از این تمرین ایجاد هماهنگی، هم‍افزایی و استحکام دیپلماسی دفاعی برای کشورهای مسلمان، هم‍سو، همسایه و کشورهایی هستند که در راستای پدیده مبارزه با تروریسم فعالیت دارند و علاقه‌مند هستند که این مسائل را دنبال کنند.

فرمانده تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد یادآور شد: در نظرداریم مباحث طرح ریزی و عملیات را در این تمرین ادامه دهیم و در پایان از کشورهای مهمان نظرخواهی کرده و از تجربیات همدیگر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی